کد خبر : 189754 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ مرداد - 16:16
معینی: تاخیر در آغاز لیگ تبعات منفی بر تیم‌ها دارد کارشناس و مدرس فوتبال با اشاره به تاخیر در آغاز مسابقات لیگ برتر گفت: شرایط به گونه‌ای است که وضعیت به هیچ وجه برای فوتبال ما مطلوب نیست و تبعات ناخوشایندی بر تیم‌ها و بازیکنان خواهد داشت.

نوآوران آنلاین- فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره تأخیر در برگزاری مسابقات لیگ برتر و تاثیر آن بر تیم‌ها اظهار داشت: به تعویق افتادن آغاز مسابقات لیگ برتر، به دلیل مشکلاتی است که از نظر امکاناتی برای تیم‌های لیگ برتری وجود دارد یعنی اینکه بایستی تیم‌ها از حداقل امکانات در رابطه با داشتن زمین و استادیوم برخوردار باشند.

این کارشناس و پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: اگر یک نگاه اجمالی و مقایسه‌ای داشته باشیم می‌بینیم که باشگاهی مانند آژاکس هشت زمین فوتبال دارد و برنامه‌ریزی‌ها در این باشگاه بر مبنای ظرفیتی است که دارند. ما متاسفانه در این زمینه خیلی کُند هستیم و علت آن هم برخی مشکلات خاص در کشور است.

وی گفت: متاسفانه باشگاه‌ها در ایران بودجه لازم را در اختیار ندارند و به صورت مطلوب و واقعی نیز امر خصوصی سازی در فوتبال ایران صورت نگرفته بنابراین نمی‌توان توقع داشت فوتبال در ایران مانند کشورهای پیشرفته باشد.

معینی با بیان اینکه کنفدارسیون فوتبال آسیا بر برخوداری باشگاه‌ها از حداقل امکانات لازم برای شرکت در مسابقات تاکید دارد اظهار داشت: در این زمینه چندین باشگاه اقدام کردند و برخی تیم‌ها مانند فولاد خوزستان ورزشگاه مناسبی هم دارند ولی بسیاری از باشگاه‌ها نیز حتی امکانات حداقلی را در اختیار ندارند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: وقتی برای هر امری برنامه‌ریزی شود اما کارها طبق برنامه پیش نرود، به طور طبیعی رضایت خاطر بوجود نمی‌آید و این مساله در مورد شرایط امروز فوتبال ما نیز صدق می‌کند.

معینی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که وضعیت به هیچ وجه برای فوتبال ما مطلوب نیست و تبعات ناخوشایندی بر تیم‌ها و بازیکنان خواهد داشت.

وی افزود: از یک طرف ناگزیر هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا تمام تیم‌ها امکانات حداقلی را داشته باشند و از سوی دیگر اگر کار تیم‌ها طبق برنامه پیش نرود، با مشکل مواجه می‌شوند کما اینکه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر انجام شده اما هنوز زمان آغاز مسابقات مشخص نیست. برخی از آغاز لیگ در تاریخ 28 مرداد خبر داده بودند اما این خبر تکذیب شد و قرار نیست لیگ نوزدهم به این زودی‌ها آغاز شود.