کد خبر : 188998 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۲۹ تير - 10:59
برای ارتباط موثر با کاربران جاده ای،بهره گیری از ابزارها و روش های ارتباطی مختلف ضروری است مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان در سفر به استان کرمانشاه با مسئولان استانی،مدیر صدا و سیما و مدیر عامل خانه مطبوعات این استان دیدار کرد.

نوآوران آنلاینبه گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی این سازمان در نشست شورای مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان و اهمیت خدمت رسانی شایسته به کاربران جاده ای به صورت شبانه روزی، فعالیت این اداره کل و همچنین روابط عمومی را در تعطیلات نوروز امسال و روزهای وقوع سیل برای انعکاس خدمات همکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازگشایی راه ها و امدادرسانی به مردم سیل زده قابل تقدیر دانست.

 وی با اشاره به نقش خطیر اطلاع رسانی روابط عمومی گفت: برای برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با مردم، کانال های ارتباطی بسیاری توسط سازمان راهداری برقرار شده است که از جمله آن می توان به انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله با رادیو آوا و رادیو پیام اشاره کرد.

فخاران روابط عمومی را چشم بینای هر اداره و جلودار ارتباط با سایر دستگاه ها برشمرد که انعکاس به موقع فعالیت ها و اقدامات بخش حمل و نقل جاده ای سبب تامین رضایت مراجعه کنندگان و خدمات گیرندگان می شود.

وی از پیش بینی تمهیداتی برای استفاده از توانمندی های رانندگان حرفه ای و باتجربه در سطح جاده های کشور جهت بازرسی و اطلاع رسانی از وضعیت جاده ها، پایانه ها، نمازخانه ها و دیگر شرایط موجود در راه ها خبر داد.

بر مبنای این گزارش مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اقدامات این اداره کل اظهار داشت: ۱۵۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی این استان خط کشی، لکه گیری و روکش آسفالت شده است و از ابتدای امسال نیز بیش از ۱۰۵۰ علائم ایمنی و ۱۱۲ متر مربع تابلوی اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است. وی توزیع بیش از ۷۵ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان استان کرمانشاه و تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد اربعین را از دیگر اقدامات قابل توجه این اداره کل بیان کرد.

 بر اساس این گزارش مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه ، همراهی صدا و سیما برای پوشش خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و تلاش برای کمک به ایمنی سفرهای جاده ای هموطنان را قابل تقدیر برشمرد و از همکاری رسانه ملی در این استان تقدیر کرد.

 وی ضمن حضور در خانه مطبوعات استان کرمانشاه در دیدار با مدیر عامل خانه مطبوعات استان ، نقش بی بدیل رسانه ها در اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگی و فرهنگ سازی در این خصوص را یادآور شد.

 فخاران با اشاره به این که تصادفات رانندگی یکی از دغدغه های اصلی در حوزه حمل و نقل جاده ای محسوب می شود، گفت: بر اساس آمار مهم ترین عامل بروز سوانح جاده ای عامل انسانی است و بر این اساس بررسی رفتارهای پرخطر برخی رانندگان و یافتن روش اصلاح آن در بهبود عملکرد رانندگان در کاهش تصادفات و افزایش سلامت جامعه تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت : فرهنگ سازی یکی از وظایف اصلی رسانه هاست و رسانه ها در حوزه ایمنی راه ها می توانند مردم را با حقوق خود آشنا کنند و این فرهنگ سازی در کاهش آمار تصادفات رانندگی و کاهش تصادفات منجر به فوت و معلولیت های حاصل از این سوانح تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تقدیر از تلاش رسانه های استان کرمانشاه در زمینه تعامل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابراز امیدواری کرد برقراری ارتباط گسترده تر بین رسانه ها و روابط عمومی، ارائه سطح خدمات مناسب تر به هموطنان و ارتقای ایمنی در این حوزه را در پی داشته باشد.

وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز با اشاره به فعالیت ها و خدمات شبانه روزی سازمان در محورهای مواصلاتی سراسر کشور گفت :این خدمات همزمان با وقوع سیل در ابتدای سال جاری و کمک به مردم سیل زده و برقراری تردد در محورهای سیل زده استان کرمانشاه و انتقال کمک ها به مردم سیل زده مشهود و قابل تقدیر بود. وی همکاران این سازمان را خادمان پنهان مردم دانست و افزود: رسانه های استان کرمانشاه برای انعکاس صحیح و دقیق این خدمت صادقانه و شایسته تلاش می کنند.

 ​بر اساس این گزارش مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از پایانه بار کرمانشاه ، سالن ،محوطه و نمازخانه این پایانه بازدید کردند.

 فخاران در این بازدید اهمیت اطلاع رسانی سامانه های ارتباطی سازمان برای دریافت و رسیدگی به پیشنهادات و شکایات رانندگان، شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا را یادآور شد و بر توجه بیش از پیش به بهبود وضعیت محوطه و ورودی این پایانه و نصب تابلوهای راهنما جهت سهولت دسترسی کاربران تاکید کرد.

 شایان ذکر است در این بازدید نمایندگی فروش لاستیک در پایانه بار کرمانشاه که به همت سرمایه گذار بخش خصوص ایجاد شده است، افتتاح شد.