کد خبر : 188709 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۱ تير - 17:35
رئیس تماشاخانه ایرانشهر: ماجرای توقیف اجرای «عاشقانه‌های خیابان» را وارونه جلوه داده‌اند رئیس تماشاخانه ایرانشهر طی نامه‌ای اظهار کرد که رئیس شورای نظارت و ارزشیابی توقیف اجرای نمایش «عاشقانه‌های خبایان» را وارونه جلوه داده و این اجرا به دستور مدیرکل هنرهای نمایشی متوقف شده است.

نوآوران آنلاین- مجید رجبی معمار رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پی انتشار گفتگوی سیدوحید فخر موسوی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره دلایل توقیف اجرای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی که در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شد و اینکه تماشاخانه ایرانشهر درخواست مجددی برای از سرگیری اجرای این اثر نمایشی نداشته، طی نامه‌ای به خبرگزاری مهر، توضیحاتی را ارائه داد. در ذیل متن این نامه آمده است:

در پاسخ به ادعاها و مصاحبه سیدوحید فخر موسوی رییس اداره ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی در پی متوقف شدن اجرای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی با خبرگزاری مهر و صحبت های ایشان در خصوص نامه نگاری با مجموعه ایرانشهر و انتظار ایشان در قبال جواب رییس تماشاخانه ایرانشهر قابل ذکر است که:

الف: نامه ای در تاریخ ۵ تیر ۹۸ و به شماره ۹۸/۱۵۲۲۹۴ با مضمون اصلاح نکاتی چند از نمایش «عاشقانه های خیابان»، به تماشاخانه ایرانشهر رسید که بلافاصله با پیگیری رییس تماشاخانه موارد به اطلاع کارگردان نمایش رسید و پس از آن مجدد توسط اعضای شورای نظارت طی روزهای متعدد در حین اجرا مورد بازبینی قرار گرفت.

ب: بعد از این نامه مجدداً نامه‌ای در مورخه ۱۷ تیر ۹۸ به شماره ۹۸/۱۵۹۳۰۳ از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشاخانه رسید که طی آن به صراحت به تماشاخانه ایرانشهر ابلاغ شد که پروانه اجرای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» لغو می‌گردد که به پیوست و برای روشن شدن اذهان عموم و آن خبرگزاری محترم ضمیمه می‌گردد.

لازم به ذکر است که رییس شورای نظارت بهتر از هر کسی باید بداند که درخواست مجوز از سوی سالن ها برای اجرای هر نمایشی، مربوط به قبل از دریافت مجوز بوده و پس از تایید نهایی شورای نظارت و صدور مجوز، در حین اجرای نمایش نیاز به درخواست مجددی از سوی مدیریت سالن ها نیست. در صورتی که موارد اصلاحی برای هر نمایش ارائه شود، مدیریت سالن موارد را به اطلاع کارگردان رسانده و بر اعمال اصلاحات تاکید می کند. وقتی اعضای شورای نظارت بارها در حین اجرا، نمایش را بازبینی می کنند و نتایج بازبینی های خود را نیز مستقیم با کارگردان درمیان می گذارند، چه نیازی به درخواست مجدد از سوی سالن می باشد؟!

متاسفانه آقای فخرموسوی در مصاحبه خود به نوعی موضوع توقیف نمایش «عاشقانه های خیابان» را وارونه جلوه داده اند که گویی تماشاخانه ایرانشهر موافق ادامه اجرا نبوده است. این در حالی است که تماشاخانه ایرانشهر پس از دریافت نامه ی لغو مجوز اجرا بر حسب ضوابط موجود موارد را به اطلاع کارگردان رسانده و از ادامه اجرا طبق دستور مدیرکل هنرهای نمایشی جلوگیری کرده است.

 

مجید رجبی معمار

رئیس تماشاخانه ایرانشهر