کد خبر : 188683 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۱ تير - 13:48
رحیمی: کسب ۳ طلا از ۴ طلا نشان دهنده جایگاه تکواندو ایران است سرپرست تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران در بازی های یونیورسیاد گفت: تا اینجای کار از ۴ مدال طلای توزیع شده در رشته تکواندو مردان، سه مدال طلا از آن تیم ما شده است.

نوآوران آنلاین- به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از ایتالیا، اصغر رحیمی درباره کسب سه مدال طلا توسط تکواندو کاران ایران در یونیورسیاد گفت: تا اینجای کار از ۴ مدال طلای توزیع شده در رشته تکواندو مردان، سه مدال طلا از آن ایران شده که حاکی از جایگاه تکواندوی ایران است. با توجه به اینکه مدال تکواندو یونیورسیاد امتیازش در کسب سهمیه المپیک نیز تاثیر دارد، رقابت های این رشته در یونیورسیاد مورد استقبال قرار گرفته و برترین های جهان در آن حضور دارند.

رئیس انجمن تکواندو فدراسیون ملی  ورزش های  دانشگاهی تصریح کرد : البته سطح رشته تکواندو در بازی های یونیورسیاد همیشه بالا بوده و جذاب ترین مبارزات در رشته تکواندو برگزار شده است اما با این حال معتقدم کیفیت رقابت های یونیورسیاد هر دوره نسبت به دوره قبل در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ با هشت تکواندو کار شرکت کردیم و موفق به کسب چهار مدال طلا شدیم  اما امسال با وجود کم کردن ۲وزن ،  تیم ایران موفق شده ۳ مدال طلا از ۴ مدال توزیع شده را به دست آورد که بیانگر آمادگی بالای فنی آنان است و نشان می دهد تیم بخوبی مهیای حضور در این رویداد شده است. امیدوارم در سایر اوزان باقیمانده نیز به بهترین نتیجه ممکن برسیم و بار دیگر شاهد موفقیت ورزش کشور باشیم.

کاروان ورزشی ایران با ۴۱ ورزشکار در چهار رشته در سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان شرکت کرده و تاکنون ۱۴ مدال طلا، نقره و برنز توسط تیراندازان تفنگ و تپانچه و تکواندوکاران پومسه و کیوروگی کسب شده است.

ایران در حال حاضر با ۵ طلا، دو نقره و ۷ برنز در جایگاه دهم جدول رده بندی جای دارد.