کد خبر : 188662 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۱ تير - 11:53
گام هاي بلند عمراني راهداري و حمل و نقل جاده اي در استان هرمزگان ​ معاون وزیر راه و شهرسازي باتفاق هئیت همراه در ادامه برنامه هاي استاني خود جهت بازديد از طرح ها و پروژه هاي راهداري و حمل و نقل جاده اي به استان هرمزگان سفر كرد . ​

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مهندس عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در بدو ورود به اين استان  از محورهاي مواصلاتی حوزه شرق استان و عمليات راهداري  بازدید و ضمن ديداري صميمانه با راهداران تلاشگر مستقر و مشغول به كار در منطقه در جهت تسريع در انجام پروژه ها دستوراتي را صادر نمود .

 رئيس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در اين بازديد با اشاره به اهمیت ایمنی راهها به عنوان يكي از اصلي ترين  برنامه ها و ماموريت هاي سازمان ، اظهار داشت : وضعیت راههای ارتباطی نقش اساسی در رشد وتوسعه هر شهرستان  و در نهايت استان  و حمل و نقلي  ايمن و اقتصادي همچنين آرامش خاطر استفاده كنندگان از راهها دارد ، که با توجه به حساسیت راه های ارتباطی شهرستان های واقع شده در حوزه شرق استان هرمزگان  لازم است موضوع ايمني راهها بيشتر مورد توجه قرارگيرد .
حسن نيا با مروري بر آمار قابل توجه  تردد در محورهاي ارتباطي  اين منطقه افزود : سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي تمام تلاش خود را جهت ايمني جاده ها بكار گرفته چرا كه آرامش خاطر هموطنان  و كاربران يك اصل بوده و در همين راستا در اين منطقه اقداماتي همچون افزایش جراغ  چشمک زن و روشنایی ، افزايش نصب علائم عمودي و افقي همچنين رفع نقاط پر حادثه در حال انجام است  تا از ایجاد ترافیک سنگین دراین محور جلوگیری گردد.
 معاون وزير راه و شهرسازي در بازدید از بزرگراه محور بندرعباس - میناب ضمن اعلام رضایت و قدرداني  از عملکرد اداره  كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و مجموعه شهرستانها ، گفت : حاصل تلاش راهدارا ن تلاشگر و زحمتکش استان به صورت شبانه روز  موجب گرديده تا سه سال متوالی گذشته تلفات و سوانح رانندگي جاده كاهش يابد .
حسن نيا استان هرمزگان را بلحاظ حمل و نقل جاده اي قطب بسيار مهمي برشمرد ، و تصريح كرد : اميد است با اجراي برنامه ها و طرح هاي در دست اقدام شاهد رونق و شكوفايي هرچه بيشتر اين بخش در استان باشیم.
گفتني است پل نظرآباد کهنوج ،قلعه گنج ،مارز و فاریاب زیارت از ديگر پروژه هاي مورد بازديد نيم روز نخست
و بازديد از  پروژه ها و محورهاي غرب استان نيز برنامه نيم روز دوم  سفر رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي بود كه در اين راستا از محور بندر شهید رجایی ، از روکش آسفالت انجام شده و خط کشی ها و وضعیت محور بازدید و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان طرح مطالعه شده منظر آرایی محور بندرشهید رجایی را به رویت وي رسانده و توضیحات لازم را ارائه کرد.
شایان ذکر است در سفر يك روزه معاون وزير راه و شهرسازي و بازديدها ، معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان  وي را همراهي مي كردند .