کد خبر : 188458 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير - 15:35
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: بالغ بر 2 هزار دستگاه ماشين‌آلات راهداري نوسازي شده است بيش از 2 هزار دستگاه ماشين‌آلات راهداري طي سال‌هاي اخير، نوسازي و به مجموعه ناوگان راهداري كشور وارد شد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در بازديد از محور داورزن به مزينان استان خراسان‌رضوي با بيان اين مطلب اظهار داشت:
مجموع ماشين‌آلات راهداري، 9 هزار دستگاه است كه تقريباً عمر بالاي 25 سال دارند، از اين رو باتوجه به اين كه بيشتر اين ماشين‌آلات توليد خارج هستند و تأمين قطعات آنها دشوار است، بنابراين به دنبال نوسازي ناوگان با استفاده از كارخانه‌هاي داخلي بوده كه قطعا رونق اشتغال هم در پي دارد.
وي خاطرنشان كرد:
براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در صورتي كه ظرف 2 الي 3 سال آينده امكان خريد 3000 دستگاه ماشين‌آلات فراهم گردد ، تا 10 سال آينده از نظر ماشين‌آلات، مشكلي نخواهيم داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه بالغ بر 12 هزار ميليارد تومان اعتبار در زمينه نگهداري راه‌هاي كشور مورد نياز است، افزود:
در حال حاضر حدود 3500 ميليارد تومان اعتبار تأمين شده است كه با داشتن بالغ بر 220 هزار كيلومتر طول راه‌ها و 400 هزار دستگاه پل و ابنيه فني، قطعاً با چالش‌‌هاي زيادي مواجه هستيم ،اما تلاش مي كنيم با اولويت بندي بخشي از چالش ها را مرتفع كنيم.
حسن‌نيا يكي ديگر از چالش‌هاي سال‌جاري را تأمين قير مورد نياز جاده‌ها بيان كرد و افزود:
باتوجه به قانون بودجه سال 98 مشكلاتي را در فرايند تأمين و جذب قير ايجاد كرده است، در صورتي كه 20 درصد راه‌هاي شرياني كشور ، خرابي شديد داشته و نياز به روكش آسفالت دارند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، يادآور شد:
سالانه بالغ بر 700 الي 800 هزار تن قير مورد نياز است تا سطح جاده‌ها به سطح قابل قبولي برسد.
حسن‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مركزي خبر اظهار داشت:
در استان خراسان‌رضوي، 4 پايانه مرزي وجود دارد كه حمل بار از استان‌هاي ديگر به مقصد ترانزيتي افغانستان و تركمنستان انجام مي‌شود و وظيفه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارتقاي سطح كمي و كيفي محورهاي ترانزيتي استان است.
وي افزود: شهرستان سبزوار با داشتن وسعت زياد و محورهاي ارتباطي مهم، ارتباط كريدورهاي شمالي و شرق – غرب را فراهم مي‌كند و از اهميت ترانزيتي برخوردار است.
براساس اين گزارش، در ادامه اين بازديد، جلسه بررسي مسائل حوزه راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در محل اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي شهرستان سبزوار استان خراسان‌رضوي برگزار شد.
اين گزارش حاكي است، بازديد از پروژه تعريض محور سبزوار به ششتمد از ديگر برنامه‌هاي معاون وزير راه و شهرسازي در شهرستان سبزوار بوده و در ادامه بررسي مسائل حوزه راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بخش ششتمد و بخش روداب در محل بخشداري‌هاي شهرستان ذي‌ربط برگزار شد.
گفتني است در ادامه سفر معاون وزير راه و شهرسازي به استان خراسان رضوي ،از محورهاي سبزوار –نيشابور و نيشابور – مشهد نيز بازديد به عمل آمد.