کد خبر : 188422 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۱۴ تير - 16:54
ظریف: ملک و حتی حساب بانکی در خارج از کشور ندارم وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره با اینکه هیچ ملک و حتی حساب بانکی در خارج از کشور ندارد، تصریح کرد که مشکلی با تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه وی نخواهد داشت.

نوآوران آنلاین- محمدجواد ظریف، در مصاحبه‌ای اختصاصی که از طریق ایمیل با نیویورک تایمز انجام داد، با اعلام اینکه برجام بهترین راه‌حل بر سر مسئله هسته‌ای بوده است، گفت: همه طرفین با همه مفاد این توافق موافق نبودند، اما ما این حقیقت را قبول کردیم که نمی‌توانیم در این توافق تمامی اختلافمان را رفع کنیم و تصمیم گرفتیم که آن‌ها را کنار بگذاریم.

وی در بخشی دیگر گفت: ما تا زمانی که دیگر طرفین برجام به تعهداتشان پایبند بمانند، از توافق هسته‌ای پیروی می‌کنیم. حفظ و یا از بین رفتن توافق به توانایی و تمایل تمامی طرفین بستگی دارد. یک توافق چندجانبه نمی‌تواند تنها به صورت یکجانبه اجرا شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه وی عنوان کرد: همه می‌دانند که نه من و نه خانواده‌ام هیچ ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً در خارج ایران هیچ حساب بانکی ندارم. ایران تمام جان من و تنها تعهدم به ایران است. پس من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.