کد خبر : 188417 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۱۴ تير - 16:47
علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی: اگر مسئولان توانایی مدیریت گرانی را ندارند، مردم به میدان بیایند خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: امروز کانون مرکزیت عظمت اسلام و قدرت اسلام و نقطه عظیم صف جبهه مقابله با استکبار و دشمنان دین، ایران اسلامی با مرکزیت مشهد است و در دهه کرامت این مساله محقق شده و این واقعیت را تثبیت می‌کند.

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروز روز دوم دهه مبارکه کرامت است و شاید اینکه این دهه را کرامت نامیدند بخاطر این است که سرآغاز آن ولادت کریمه اهل بیت است. حدفاصل ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت مولای ما امام هشتم به عنوان دهه کرامت نامیده شد. ماه دیقعده ماه امام رضا (ع) است. 

وی ادامه داد: این دهه کرامت از جمله سنت‌های حسنه سال‌های اخیر است و تثبیت شد. برخی افراد ناآگاه این را به عنوان نقطه ضد ارزشی مطرح می‌کنند و می‌گویند مناسک سازی می‌کنید. مناسک‌سازی حرکت عظیم و ابتکار بسیار موثری است که وجود پروردگار از زمان ابراهیم خلیل به عنوان قهرمان توحید و تضمین‌کننده جریان عبودیت آغاز کرد؛ این ابتکار اولین بار از سوی خود خداوند بود. 

وی افزود: مناسک را به وجود آوردند در جریان حج و مناسکی که توسط سنت ها ور وش ها وقوف به عرفات و منی و قربانی است ذات پروردگار توحید را با این مناسک تضمین کرد و بعد در سیره پیامبر و ائمه مناسک سازی به عنوان یک جریان مثبت مطرح بود. وجود امام هشتم در راستای همین مناسک‌سازی دهه محرم را ثبت کردند. 

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: برخی با تفکر روشنفکری می‌گویند این مناسک‌سازی چیست؛ این همان چیزی است که خدا کرد و در سیره اهل بیت است. ما به این مناسک سازی افتخار می‌کنیم. 

وی ادامه داد: امروز کانون مرکزیت عظمت اسلام و قدرت اسلام و نقطه عظیم صف جبهه مقابله با استکبار و دشمنان دین، ایران اسلامی با مرکزیت مشهد است. در دهه کرامت این مساله محقق می شود و این واقعیت را تثبیت می کند. مرحبا به آن فکری که دهه کرامت را به عنوان مناسک و جریان در زندگی شیعه تثبیت کرد و ما باید این حرکت را توسعه دهیم. 

وی افزود: این از عنایات خاصه ولایتمدارانه خود امام هشتم(ع) و اشراق رضوی است. بنده عرض می‌کنم که تحلیل های سیاسی، اقتصادی و اینکه کی بالا و پایین می رویم و دشمن چطور با ما مقابله می کند همه اینها در واقع براساس یک معادله بندی ظاهری است؛ مهم برای ما معادله‌بندی غیبی است. دشمن در مقابل آن معادله‌بندی غیبی صفر است. آمریکای بیچاره بخاطر شکست در منطقه در صدد برآمده ناوگان خود را از خلیج فارس بیرون ببرد. 

علم الهدی گفت: این معادله‌بندی غیبی ما را چهل سال عزیز و مقتدر نگه داشته است. دشمن بحران ایجاد می‌کند و بحران به خود دشمن برمی‌گردد و برای ما عزت و اقتدار می شود. این معادله بندی غیبی را توجه داشته باشید.

وی ادامه داد: امروز اگر مشکلی در عرصه معیشت وجود دارد بخاطر عدم مدیریت و بی‌تفاوتی مردم است. در این مساله گرانی را اگر مدیران نمی توانند مدیریت کنند؛ مردم، خودتان به میدان بیایید . نهادهای مردمی کجا رفته است. اتحادیه و انجمن های صنفی چه شده. شما مسلمان هستید؛ به میدان بیایید و مشکل را حل کنید. در گذشته اگر مشکلی پیش می آمد در دولت طاغوتی ریش سفیدان به میدان می آمدند. 

وی افزود: چهل سال انقلاب ما روی دوش مردم بوده و امروز هم شما مردم بیایید مشکلات گرانی را حل کنید.