کد خبر : 188056 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير - 18:12
رئیس قوه قضائیه: عدالت، نه تاریخ انقضاء دارد و نه استثناپذیر است رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد:آمریکا در نقض حقوق بشر وضعیت بهتری از متحدان در منطقه ندارد و اعتراضات مدنی در کشورهای غربی نتوانسته این سیر را متوقف کند.

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست سفرا و کارداران کشور‌های خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی گفت: طبق عقیده ما خداوند متعال انسان را برگزید و او را آزاد و صاحب اختیار و تفکر کرد و بر سایر موجوادت هستی برتری داد. بر اساس چنین مبنایی علاقه مندم در جلسه امروز درباره نسبت حقوق بشر، جمهوری اسلامی و مدعیان حقوق بشر سخن بگویم و با بیان مقدمه‌ای بحث خود را پیش ببرم.

وی افزود: سخن اول این است که جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایمان و ارزش‌های الهی همواره حقوق بشر و کرامت انسانی را به عنوان نقطه مرکزی پیام ادیان آسمانی مورد توجه قرار داده است. اسلام سه شاخص برابری، آزادی و حفظ عزت نفس و احترام به شخصیت انسان را به عنوان جلوه‌های تحقق کرامت انسانی معرفی کرده است. رئیس دستگاه قضا ادامه داد: سخن دیگر در بیان عدالت طلبی بشر است. عدالت آرمان همیشگی انسان در طول تاریخ بوده است که نه تاریخ انقضاء دارد و نه استثناپذیر است.