کد خبر : 187671 تاریخ : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد - 09:10
معاون وزير راه و شهرسازي تأكيد كرد: ضرورت مشاركت معاونين راهداري و حمل و نقل استان‌ها در ارتقاي ايمني جاده‌ها ​معاون وزير راه و شهرسازي در نشست سراسري معاونين راهداري سراسر كشور بر ضرورت مشاركت و همكاري مؤثر معاونين راهداري و معاونين حمل و نقل در ارتقاي ايمني جاده‌ها و كاهش سوانح جاده‌اي تأكيد كرد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، با بيان اين كه مسائل ايمني جاده‌اي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد، افزود:

عمليات راهداري و نگهداري راه‌ها در استان‌ها بايد در راستاي ايمني و مطابق با ضوابط و استانداردهاي تعيين شده و ابلاغي باشد تا علاوه بر حفظ ارزش‌هاي ملي، رضايت مجموعه كاربران جاده‌اي را در بر داشته باشد. 
وي با اشاره به اهميت اولويت‌بندي در اجراي پروژه‌هاي استاني باتوجه به محدوديت منابع اعتباري در سال‌جاري افزود:
در حد امكان بايد از هزينه‌هاي اضافي و جاري كاسته شود و با به كارگيري بخش خصوصي توانمند، پروژه‌ها از كارايي و كيفيت بيشتري برخوردار باشند. 
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اين كه در سيل اخير، مديران و معاونين در كنار ساير عوامل اجرايي و پيمانكاران در بازگشايي راه‌ها حضور داشتند، افزود:
تلاش مديران ستاد مركزي سازمان در تأمين اعتبارات مورد نياز بازسازي راه‌هاي اصلي و فرعي و روستايي است و در واقع همه مديران ستادي و استاني در يك مجموعه فعاليت مي‌كنند كه هدف اصلي خدمت به مردم  و حفظ سرمايه‌هاي ملي است.
حسن‌نيا خاطرنشان كرد:
باتوجه به دستورالعمل‌هايي كه از سوي حوزه معاونت راهداري و راه‌هاي روستايي و فرعي و زيرمجموعه‌هاي اين معاونت‌ها ابلاغ شده است شما موظف هستيد فعاليت‌ها و اقدامات را انجام دهيد و طي ماه آتي جلسه‌اي به منظور بررسي عملكرد اين اقدامات برگزار مي‌شود.  

راه‌اندازي اكيپ‌هاي اماني روكش‌هاي آسفالت سطحي در كشور 

اكيپ‌هاي اماني روكش آسفالت سطحي براي عمليات راهداري به صورت اماني براي راه‌هاي اصلي و روستايي تدارك و راه‌اندازي مي‌شود.
رضا اكبري معاون راه‌هاي روستايي و فرعي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در همايش سراسري معاونين راهداري با بيان اين مطلب اظهار داشت:
باتوجه به چالش‌هاي موجود در حوزه نگهداري راه‌ها و توجه جدي به هزينه‌ها،‌ نگاه ما بايد نسبت به روش‌هاي سنتي تغيير كند و برنامه‌هاي كاري جديدي در دستور كار قرار گيرد. 
وي افزود:
چالش‌هاي عمده در ضخامت آسفالت، تراشه‌ها، درزگيري و لكه‌گيري مي‌باشد كه نظارت كافي و مستمر ناظر متعهد در حين اجراي پروژه‌ها بايد وجود داشته باشد.
اكبري در ادامه با ارايه گزارشي از پياده‌سازي سيستم مديريت روسازي شبكه راه‌هاي فرعي كشور، راهبردهاي پيشنهادي را به شرح ذيل اعلام كرد:
آموزش‌هاي عملي و ميداني مورد نياز، راه‌اندازي اكيپ‌‌هاي اماني براي ارتقاي وضعيت راه‌هاي روستايي خاكي در سطح كشور و روكش‌هاي آسفالت سطحي در كشور، كاهش هزينه‌‌هاي اجراي پروژه‌ها و اتخاذ تصميمات درست، از مهم‌ترين اين راهبردها است.