کد خبر : 187625 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ خرداد - 19:24
مهدی تاج: ریسک انتخاب مجیدی بالاست/ حرف کی‌روش بوی تبانی می‌داد رئیس فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از یک نماینده مجلس بابت اتفاقات فینال جام حذفی، به احتمال انتخاب فرهاد مجیدی و ریسک انتخاب او اشاره کرد و گفت: صحبت های کارلوس کی روش بوی تبانی می داد.

نوآوران آنلاین- مهدی تاج امروز در یک نشست خبری با حضور اهالی رسانه حضور یافت و به سئوالات مختلف درباره حواشی و ابهامات این روزهای فوتبال پاسخ داد.

پیش از شروع صحبت های مهدی تاج، کلیپی از امکانات سخت افزاری آکادمی فوتبال و پیشرفت و ساخت ساختمان «پک» پخش شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای صحبت هایش گفت: می خواهم درباره چند مسئله صحبت کنم از جمله فینال جام حذفی و آینده لیگ باتوجه به شرایط بعضی از ورزشگاه ها. همچنین درباره تیم ملی و برنامه هایی که در پیش داریم.

تاج ادامه داد: ضمن اظهار تاسف و عذرخواهی به خاطر اتفاقات جام حذفی، باید تلاش کنیم که این اتفاقات رخ ندهد. یکسری حرف ها بر اساس واقعیت گفته نشد.

وی گفت: باید خیلی چیزها را برای مردم گفت چون محرمانه نیست. در بازی فینال حذفی ۲۰ هزار و ۵۰۰ قطعه بلیت فروخته شد ولی ظرفیت ورزشگاه ۳۰ هزار نفر بود. یک سوم ورزشگاه خالی بوده است. بنا بود این بازی با یک سوم ظرفیت خالی ورزشگاه انجام شود. ۱۴۰۰ بلیت هم به مناطق سیل زده داده شد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ورزشگاه ۲۸ هزار صندلی و ۱۳۰۰ جایگاه وی. آی. پی داشته است. بعضی‌ها می‌گفتند تخمین دچار مشکل شده است در حالی که تخمین در فوتبال عملیاتی نیست. تخمین وقتی درست است که بلیت فروشی الکترونیکی و دوربین داشته باشیم و همه چیز را کنترل کنیم. حرف نیروی انتظامی درست است. امکان اینکه به طور کلی در هر بخشی بخصوص در بازی‌های پرجمعیت با دست افراد را بگردیم، عملی نیست و ضریب اشتباهات زیاد است.

تاج تصریح کرد: نیروی انتظامی می‌گوید اگر پشت درب هر ورزشگاه جمعیتی بدون بلیت بیاید نمی‌تواند تماشاگر را راه ندهد و در را باز می‌کند. حتماً این اتفاق تکرار خواهد شد. به دفعات این اتفاق رخ خواهد داد. ما خیلی تلاش کردیم. برگزاری مراسم قهرمانی الان خیلی وزین شده است ولی امنیت ورزشگاه در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. ایراد سازمان لیگ این بود که نیروی انتظامی و ناجا می‌گفت بازی باید در ورزشگاه غدیر باشد ولی آقای فتاحی می‌گفت باید در ورزشگاه شهدای فولاد باشد. البته خوب شد در ورزشگاه غدیر برگزار نشد چون اطراف ورزشگاه باز است. به دوستان گفتم اگر ناجا توصیه‌ای نسبت به برگزاری یک مسابقه در یک محل و یک زمان مشخص دارد، باید مسئولان اجرایی آن‌را عملی کنند.

وی ادامه داد: هیچ امنیتی بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست. فدراسیون هم تا بحث بلیت فروشی به شیوه استاندارد می‌تواند اقدام کند. وقتی مردم بدانند بدون بلیت الکترونیکی نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند، دیگر به استادیوم نمی آیند و نیروی انتظامی هم مجبور نمی‌شود با این اتفاقات روبرو شود. برگزاری لیگ آینده به این شکل به صلاح نیست. باید ورزشگاه ها دارای این امکانات باشد. وظیفه فدراسیون فوتبال هم ساختن ورزشگاه نیست. باشگاه‌ها هم نمی‌توانند ورزشگاه بسازند چون درآمد کافی ندارند. عدم درآمد هم به خاطر حقوق فوتبال و در راس آن حق پخش تلویزیونی است که شدنی نیست. دولت باید دست از فوتبال بردارد و بگذارد روال عادی فوتبال پیش برود. یعنی به گونه‌ای شود که حق پخش را خود فدراسیون و باشگاه‌ها بروند صحبت کنند و پولش را بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در این ارتباط واکنش‌هایی داشتیم که در نوع خودش جالب بود! بعضی از دوستان در مجلس بودند که اظهارنظرهای منطقی و درست کرده بودند. بعضی از نمایندگان به طور کلی فوتبال را می‌شناسند. به عنوان مثال یک دوست عزیزی از مجلس درباره سرمربی تیم ملی نظری داشت و می‌گفت مربی خارجی به صلاح تیم ملی نیست. بنده نزدیک به یک ساعت برای نمایندگان توضیح دادم. ایشان مسئول مهمی است که شما هم می‌شناسید. من گفتم آوردم مربی خارجی یعنی آوردن امنیت و اینکه مملکت ثبات امنیت و ثبات اقتصادی دارد.

تاج گفت: البته ایشان باز هم راضی نشد ولی حداقل این احترام را به نظر ما و مردم گذاشت و مصاحبه‌ای نکرد. ولی آقای قاضی زاده هاشمی به هر اتفاق فوتبالی واکنش نشان می‌دهد. درباره اتفاقات اهواز آقای دادکان صحبت می‌کند که رئیس فدراسیون فوتبال بوده و حق دارد درباره فوتبال صحبت کند و ما هم وظیفه داریم جواب بدهیم. اینها سالی دو بار حرف می‌زنند ولی آقای قاضی زاده هفته‌ای ۵ بار صحبت می‌کند راجع به همه چیز. اگر این‌طور پیش برود باید منتظر باشیم ایشان درباره ارنج و ترکیب تیم ملی هم صحبت کند. حداقل ایشان باید بداند سازمان لیگ مسابقات را برگزار می‌کند و امنیت مسابقات با سازمان لیگ نیست. حداقل این است که اجازه بدهد این گزارش در بیاید. بگذارند تحقیق کنند چه تعداد بلیت فروخته شده است. اگر بیش از حد بود سازمان لیگ متخلف است. ولی همه تایید کردند ۲۰ هزار بلیت فروخته شده است. آقایان باید حداقل‌ها را بدانند. اگر کسی دلش برای ورزش می سوزد خیلی از فدراسیون‌ها پول روزانه را ندارند. چرا فوتبال؟ چون نردبانی است که از آن می‌شود بالا رفت. هرچه به انتخابات نزدیک شویم صحبت های عزیزان بیشتر و بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این اتفاقات به رسانه‌ها بخصوص رسانه دولت بر می‌گردد. کفایت به دستاورد است. دستاورد فدراسیون فوتبال به مراتب از خیلی از نهادهای دولتی بهتر و بیشتر بوده است. با یک عدد ناچیز دستاوردهای بزرگی داشتیم. تیم بیست و دوم جهان هستیم. فوتسال ما در رده سوم و فوتبال ساحلی در رده دوم جهان است. بهترین شرایط را برای تیم جوانان فراهم کردیم. فوتبال بانوان هم همینطور. یک اظهار نظر از سوی روزنامه دولت می‌شود که انتظار داریم حداقل‌ها را رعایت کنند. اینها محل تشویش و تهمت می‌شود. خودم هم نمی دانم این را باید وزارت ورزش یا وزارت ارشاد کنترل کند یا یک سیستم و جریان پیش می‌رود. انتظار حداقلی ما این است کسانی که وابسته به دولت هستند اطلاعات کسب کنند و صبر کنند. اینها خودشان محل سئوال هستند؛ چطور از ما سئوال می‌کنند؟

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر قرار نیست ورزشگاه‌های ما به بلیت الکترونیکی و دوربین‌ها مجهز شوند، کار برای لیگ آینده سخت می‌شود. بهتر است بازی‌ها تا زمانی که ضمانت کافی برای انجام یک بازی مطمئن نباشد، برگزار نشود. دیروز هم این را در شورای امنیت کشور اعلام کردیم. گفتیم این نظر فدراسیون فوتبال است. خوشبختانه نیروی انتظامی هم نامه‌ای مشابه با فدراسیون فوتبال منعکس و در جلسه اعلام کرده است ما هم نمی‌توانیم مسابقات را تا فراهم کردن امکانات برگزار کنیم.

تاج گفت: از نمایندگان مجلس که بعضی از آنها عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما هم هستند انتظار می‌رود که قدمی برای حل مشکل حق پخش بردارند. این‌طور برای انتخابات هم رای می‌آورند.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت هایش درباره شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی کارش را با ویلموتس شروع کرد. الان مشکلاتی در کشور داریم که حتی ورود یک قطعه هم دشوار است. آوردن یک مربی مثل ویلموتس کار درستی است. دو مربی خارجی در تیم ملی هستند که در زمان اردوها این تعداد به صورت روزمزد یک نفر دیگر به دستیاران ویلموتس اضافه می‌شود. الان گرفتاری ما در بخش مالی زیاد است. نمی‌خواهیم دولت به ما کمک کند. دولت ۶ ماه گذشته ۲۰۰ میلیون تومان به تیم امید پاداش داد.

تاج با اشاره به مشکلات ارزی گفت: ارز تیم ملی در سفر به کره جنوبی یا تیم جوانان در روسیه را به سختی تهیه کردیم و فرستادیم. در آینده دچار مشکلاتی هستیم. پولی هم که از فیفا و ای. اف. سی طلب داریم انتظار می‌رود دولت کمک کند این پول به ما برسد و یا آن مبلغ را بگیرند و همینجا معادل آن را پرداخت کنند. بنده بیش از ۳ جلسه شخصی با اینفانتینو رئیس فیفا و دبیر کل فیفا داشتم. آنها می‌گویند مشکلاتی داریم که در حال رفع هستیم. ۵ یا ۶ میلیون دلار معادل ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داریم که اگر وارد کشور شود، تمام مشکلات ما حل خواهد شد. امیدوارم دولت فکری به حال این مشکل کند.

وی با بیان اینکه فدراسیون به دنبال جوانگرایی است، تصریح کرد: سعی کردیم آقای شکوری، نکیسا، ماجدی، هاشمیان و… را به فوتبال اضافه کنیم. اینها می‌توانند مدیران ۱۰ سال آینده فوتبال باشند. از افرادی مثل کلانی، فتح الله زاده و مهاجرانی هم در کمیته فنی استفاده می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کرسی های بین المللی اظهار کرد: الان شرایط ما بهتر شده است. از دو کرسی که باید در مجمع ای. اف. سی رای گیری می شد، آقای بیگلری را به عنوان رئیس کمیته استیناف داریم. یک نایب رئیس هم در کمیته دیگر (احمدرضا براتی) داریم. در آینده دنبال کمیته های دیگری هستیم. کمیته دیگری گذاشته نشده است. قرار نیست هر کشوری در هر کمیته عضو داشته باشد. اینکه در ای.اف.سی رای گیری شد و به کنگره و کمیته اجرایی نرفت، خیلی به ما کمک می کند. آنجا یک نماینده داریم که موثر است و می تواند اتفاقات خوبی رخ بدهد.

تاج در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید گفت: برای این تیم با دو مربی صحبت داشتیم. هر مربی در تیم امید نگرانی دارد چون در فیفادی نیست. ما در سید چهارم هستیم و سخت ترین دوره امیدها است. خوشبختانه امسال بر خلاف دوره های قبل به مرحله نهایی صعود کردیم. ان شاءالله سرمربی جدیدی را انتخاب می کنیم. با یحیی گل محمدی صحبت کرده بودیم که استاندار و هیات فوتبال خراسان و باشگاه پدیده تماس گرفتند و گفتند ما آسیایی هستیم و یحیی را می خواهیم. با یک نفر دیگر صحبت داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم. خیلی نزدیک شده ایم و صحبتی با فرهاد مجیدی داشتیم. باید صبر کنیم ببینیم امروز و فردا چه می شود. هر مربی می آید باید ابتدا یک ایثار مالی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا واقعیت دارد تیم ملی بدون یک ریال هزینه به کره جنوبی رفته است، گفت: بله؛ باید به این سمت برویم. ما با چین یک تفاهمنامه امضا کردیم و باید دوبار به این کشور برویم و برگردیم. برای کره هم همینطور است. یکسری هزینه بوده اما هزینه اسکان و اقامت نبوده است. هزینه های کوچکتری بوده. در مسائل مالی در مضیقه هستیم و بازی با کره جنوبی به این شکل انجام شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات بازی تراکتورسازی با پرسپولیس و مصدومان زیاد این بازی که همان هفته های ابتدایی جلوی آن گرفته نشد و هیچکس استعفا نداد، اظهار کرد: کمیته اخلاق یکسری را احضار و محروم کرد. در جام حذفی هم اگر ورزشگاه غدیر را می پذیرفتیم، این اتفاق رخ نمی داد. در تبریز چاره دیگری نداشتیم. جای تاسف دارد که بعضی از دوستان اطلاع ندارند مربوط به سازمان لیگ است. سازمان لیگ هم جلسه ای می گذارد و به این سئوالات پاسخ می دهد.

تاج افزود: بنده نگفتم تقصیر نیروی انتظامی است. اتفاقاً حرفشان درست است که نمی توانند مردم را پشت در ورزشگاه با گاز اشک آور به خانه بفرستند و مجبورند است آنها را به ورزشگاه راه بدهند. راه حلش ارائه بلیت الکترونیکی است.

وی در خصوص پول های ایران در فیفا و ای. اف. سی گفت: هم ما پول داریم، هم پرسپولیس، هم پدیده و هم استقلال. هیچکدام نتوانستند یک سنت از این پول را بگیرند. اگر از فدراسیون عملی شود، برای باشگاه ها هم عملیاتی می شود. انتظارمان از دولت این است فکری برای ما و باشگاه ها داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شائبه دخالت وزارت ورزش در رای کمیته اخلاق برای اتفاقات فینال جام حذفی و اختلافات بوجود آمده در این ارتباط گفت: وزارت ورزش دخالتش اجرایی و عملیاتی نیست بلکه مشاوره ای است. وزارت ورزش توصیه ای به کمیته اخلاق نداشته است. تاسفم این است که اطلاعات نیست. ناجا گفته بود بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود و مسئولان تصمیم گرفتند این بازی را در ورزشگاه شهدا برگزار کنند، این محل اعتراض به ما است. گزارش ۲۲ صفحه ای شورای تامین چیزی که متوجه سازمان لیگ کرده اند این است که چرا سازمان لیگ نپذیرفته به ورزشگاه غدیر برود. اینجا کمیته اخلاق وارد شده و به مسئولان تذکر داده است. آقای فتاحی بسیار زحمت کشیده است و میدانی ترین عنصر سازمان لیگ است. اگر یک روز سازمان لیگ به این نتیجه رسید فردی استعفا بدهد، این کار را خواهند کرد. طرف در یک برنامه تلویزیونی دو ساعت گفته است نمی دانیم چرا بازی در ورزشگاه شهدا برگزار شده است. جای تاسف ندارد. رسانه دولت نمی دانسته برای ارج نهادن به فتح خرمشهر و شهدا، این جام را به این نام برگزار کردیم.

تاج درباره اینکه مسئولان سازمان لیگ گفته بودند به خاطر گرمای هوا در اهواز برگزار نمی شود، گفت: حالا شاید یک نفر هم در سازمان لیگ گفته باشد به خاطر گرما برگزار نشود ولی سازمان لیگ که نپذیرفت. سازمان لیگ به پاس ارج نهادن به شهدا قصد برگزاری بازی در خرمشهر را داشتیم که این شهر بعد از دو سال دیگر شرایطش را نداشت و برای همین به اهواز منتقل کردیم. می دانستیم فینال جام حذفی در خردادماه است.

وی تصریح کرد: اگر سال آینده لیگی را برگزار کردیم، همه اش در اردیبهشت و خرداد است و فینال هم در همین ماه ها خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دستور فدراسیون برای منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی و برگزاری اردوهای خارجی گفت: این سئوال مهمی است. اولاً فدراسیون فوتبال در جلسه ای که با حضور وزیر ورزش و مدیران باشگاه ها برگزار شد، توصیه کرد از مربی و بازیکن خارجی استفاده نشود. نمی‌توانیم اجبار کنیم چه باشگاهی کدام بازیکن یا مربی را بگیرد. شاید سازمان لیگ بتواند توصیه بیشتری کند ولی فدراسیون فوتبال نمی تواند. مطمئنم نمی شود ارز را راحت به دست آورد و به بازیکنان داد. قسط اول قرارداد ویلموتس را باید همان موقع می‌دادیم ولی دنبال راه حل هستیم. ویلموتس نسبت به سرمربی قبلی آرامتر است و منتظر است تا راهکاری پیدا کنیم.

تاج ادامه داد: ما فقط به باشگاه ها توصیه کردیم ولی شک ندارم اگر باشگاهی دنبال بازیکن و سرمربی خارجی است، یک جوری ارز به دست آورده که ما از آن بی اطلاعیم. اگر از سیستم بانکی ما باشد به مشکل می خورد. بازهم به باشگاه ها توصیه می کنم جذب بازیکن خارجی را به حداقل برساند و اگر هم می گیرند، خیلی با کیفیت باشد. امسال دو اتفاق در لیگ می‌افتد. اول اینکه کلیه قوانین انضباطی و اخلاقی قبل از شروع لیگ به باشگاه ها ابلاغ خواهد شد. دوم اینکه از همان ساعت اول محکم برخورد می کنیم. امسال خیلی از مسابقات در صورت رخ دادن اتفاقی بدون تماشاگر می شود. آیین نامه انضباطی تغییر کرده است. اگر توهینی به تیم مقابل شود، تیم از تماشاگرانش محروم می شود. هرچند تعداد کسانی که ناآرامی ایجاد می کنند کمتر از ۵۰ نفر است ولی تا صندلی ها شماره گذاری نشود و دوربین نباشد، نمی توان چیزی را کنترل کرد.

خبرنگاری از مهدی تاج درباره وضعیت دبیر کل فدراسیون فوتبال و پایان دوره سرپرستی ابراهیم شکوری سئوال کرد. رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در اساسنامه فدراسیون صراحتاً درباره دبیر کل صحبت نشده است. فدراسیون باید دبیر کل را ابقا کند و یا دبیر کل ثابتی داشته باشد.

وی درباره اینکه رئیس فدراسیون نمی تواند دبیر کل را انتخاب کند، گفت: باید اساسنامه را اصلاح کنیم! شکوری الان ۴۲ ساله است. اگر بگوییم ۱۰ سال هم سابقه کار داشته باشد می شود ۵۲ سال و باز بحث بازنشستگی مطرح می شود که باید برود! این ایراد در ساختار ما وجود دارد. الان قانون فدراسیون این است که دبیر کل باید ۱۰ سال سابقه داشته باشد. به زودی دبیر کل مشخص می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ریسک انتخاب فرهاد مجیدی برای تیم امید گفت: مجیدی گزینه نزدیک ما است ولی اگر اتفاقی هم رخ نداد و او انتخاب نشد، بعداً نگویید چیزی گفتیم و اجرا نشد. با یحیی گل محمدی دست دادیم و تفاهم کردیم ولی بعد دیدیم از مشهد اعتراض آمد و ما عطایش را به لقایش بخشیدیم. امیدوارم گل محمدی موفق باشد. ریسک مجیدی بالا است ولی تمام مدارج پیشرفت را دارد مثل وحید هاشمیان. خودم از فرهاد مجیدی پرسیدم که او گفت ۴۲ ساله هستم. پس چه زمانی باید به این افراد فرصت بدهیم؟ ریسک مجیدی بالا است ولی اگر این اتفاق رخ بدهد، او موفق می شود. چون سن و سالش به بازیکنان نزدیک است. تجربه قبلی در این زمینه داشتیم و جواب داد.

وی درباره نتیجه جلسه اش از کنگره فیفا تصریح کرد: جلسات مختلفی داشتیم. یکی از جلسات هیات رئیسه ای. اف. سی بود و بنا شد کنگره مصوبات را منتقل کند. بحث هایی درباره مسائل مالی، اخلاق و تبانی صورت گرفت. بعد از آن کنگره ای. اف. سی برگزار شد که ارکان قضایی انتخاب شدند. آقای بگلری رئیس کمیته استیناف و براتی نایب رئیس کمیته تعیین وضعیت شد. سپس بودجه و مصوبات مالی بود. کنگره فیفا هم برگزار شد. یکی از مباحث کنگره برداشتن تعلیق کشور اریتره و همچنین انتخاب مجدد اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا بود. اینفانتینو مفصل صحبت کرد و گفت فیفا در ۴ سال آینده به کدام سمت می رود. در حاشیه این مراسم تفاهمنامه ای با کشور چین امضا کردیم. از این تفاهمنامه می شود سال‌ها استفاده کرد. ممکن است ما نباشیم ولی در سال های آینده از آن استفاده می شود مثل ساختمان پک که ده‌ها سال مورد استفاده قرار می گیرد. چین سرمایه گذاری گسترده ای در فوتبال داشته و رئیس جمهور این کشور هم دخالت می کند و بودجه کلانی را در نظر گرفته است. اینها علاوه بر سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال است. ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه فوتبالشان کنار گذاشته اند. در تفاهمنامه ذکر کرده‌ایم که باید در تمام تورنمنت‌های چین شرکت کنیم. با رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی هم جلسه مفصلی داشتم. کرواسی می خواهد خودش را به فوتبال ایران نزدیک کند و تفاهمنامه ای امضا شد. توسعه داوری و فوتبال را هم با کرواسی در نظر داریم.

تاج در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی و احتمال استفاده از این تکنولوژی برای فصل آینده یادآور شد: VAR برای سال آینده تقریباً اجرایی می شود. می خواستیم از کره جنوبی این تکنولوژی را بیاوریم که نشد. با مجموعه دیگری وارد مذاکره شدیم که هر ورزشگاه نزدیک به ۶۰ هزار یورو نیاز دارد. الزاماً باید این اتفاق رخ بدهد. همه باشگاه ها در کنار تمام هزینه هایی که انجام می دهند، باید ۶۰ هزار یورو برای کمک داور ویدئویی انجام بدهند. فکر می کنم این کار درستی است.

وی گفت: اینکه گفته می شود بازی ها مهندسی است حرف بی ربطی است ولی اشتباهات داوری وجود داشت. داماش به لیگ دسته اول نرسید کاملاً به خاطر اشتباهات داوری. باید اعتراض ها را به حداقل برسانیم. رسانه ها هم کمک و تلقین کنند این اتفاق باید در فوتبال رخ بدهد. باشگاه ها با ۶۰ هزار یورو از دستگاهی بهره خواهند برد که مورد تایید فیفا هم هست. آخرین دوره این کلاس هم مرداد برگزار می شود. قرار است تلویزیون هم کمک کند. اگر دستگاه ها خریداری شود می توانیم مطمئن باشیم از این تکنولوژی استفاده کنیم. نمی شود فقط یک ورزشگاه را تجهیز کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: یکی از تیم های ما در مجامع بین المللی پرونده‌های زیادی دارد که احتمال دارد نتواند در جام باشگاه های آسیا شرکت کند. ما از تیم بعدی استفاده خواهیم کرد. سهمیه ما حذف نمی شود. هر تیمی نتواند مجوز حرفه ای بگیرد تیم بعدی جایگزین می شود.

تاج درخصوص مطالبات کارلوس کی روش تاکید کرد: سیاست فدراسیون فوتبال این بود که از سرمربی اش دفاع کند. اگر تیم ملی به سوریه باخته بود، از ویلموتس دفاع می کردم. نمی گویم خوب است که باخته ایم ولی از سرمربی دفاع می کردم. این از ارکان مدیریتی است که از سرمربی خود دفاع کنید. کی روش هم قراردادی داشت که وقتی آمدم جاری و ساری بود. این قرارداد مطمئن نبود. هرکسی وسط کار دیگری را حذف می کرد، چه ما کی روش را و چه او ما را باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پرداخت می کردیم. آدمِ عاقل به این نتیجه می رسد که این شرایط عادی نیست و باید به طراحی سیستم جدید روی بیاوریم تا قرارداد تمام شود. پس بهترین کار برای کی روش این بود که مدارا کنیم. بعد از جام جهانی سه ماه فرصت داشتیم که قراردادش را تمدید کردیم. امکان انتخاب سرمربی جدید نبود. هر عقلی حکم می کرد با کی روش برای جام ملت ها ادامه بدهیم. کی روش زحمات زیادی برای فوتبال ما کشید و این حرفم تغییر نمی کند ولی او در پایان از ما به فیفا بابت ۹۰۰ هزار دلار شکایت کرد که می دانستیم به AFC نامه زده ایم. AFC پذیرفته بود و به کی روش گفته بود این پول برای ما قابل پرداخت است. شکایت به فیفا کار غلطی بود. البته ما هم راجع به مباحث دیگری شکایت کردیم. ایشان گفته بود فدراسیون ایران تیم ملی را به اردوی قطر برد تا قطر قهرمان شود. این بوی تبانی می دهد. باید اثبات شود که ما به قطر رفتیم تا این کشور قهرمان جام ملت ها شود! در حالی که ما قبل از جام ملت ها این تیم را در یک بازی تدارکاتی شکست دادیم. اردوی ما به این خاطر در قطر بود که یک کمپ بسیار عالی داشتیم و ۱۲ کشور در دوحه حضور داشتند. همان زمان چمن کمپ ما افتتاح نشده بود و زمین نداشتیم.

وی ادامه داد: سه قسط کی روش پرداخت شده و فکر می کنم قسط آخر هم داده شده باشد. می دانم که یک ۱۵۲، یک ۳۰۰ و یک ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کردیم و قسط آخرش هم پرداخت خواهد شد. دو طرف شکایت هایی داشتیم که باید دید چه می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به لزوم تشکیل کمیته اقتصادی و گرفتن حق پخش اشاره کرد و گفت: ما مثل یک تاکسی هستیم که ۷۰ درصد مسافرانش را رایگان جابجا می کند. به هر حال این تاکسی یک جا متوقف می شود. باید پول بلوکه شده ایران را بگیریم که حدود ۹۰ میلیارد تومان می شود. بدهی ما اینقدرها نیست. بحث دیگر گرفتن تبلیغات محیطی است که چرخه آن معیوب است. یک بحث دیگر اسپانسرهای تیم ملی است که به سختی گیر می آید. اسپانسرها عددهایی می گویند که اگر نداشته باشیم بهتر است! اگر مجوزی بدهند که مجموعه دیگری از بیرون بیاوریم، عدد قابل ملاحظه ای می گیریم. مشروط به اینکه مجوز را بگیریم. اگر هم نگرفتیم جای گلایه ندارد و تابع قوانین جمهوری اسلامی هستیم و فیفا را در این قالب می آوریم که زیر سقف ایران کار کنند. با همین شرایط بهترین تیم آسیا خواهیم بود و تیم ملی بازی هایی داشته باشد که شما هم بپسندید.

تاج یادآور شد: برای بازی تیم ملی با سوریه پیش بینی می کردیم ۲ هزار نفر بیایند ولی یک دفعه ۲۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند. تنها راه صحیح کنترل تماشاگران بلیت الکترونیک است. حرف یگان ویژه درست است که می گوید شما ۲ هزار تماشاگر دارید و ما هم ۲ هزار نیرو می آوریم. حتماً باید برآورد منطقی داشته باشیم.

در ادامه یکی از عکاسان پشت تریبون قرار گرفت و نسبت به حضور بعضی از خبرنگاران در کنار زمین با آی. دی کارت عکاسان اعتراض کرد و مشکلاتی که این مسئله در کنار زمین برای عکاسان ایجاد می کند. آتش زدن اتومبیل عکاس در اصفهان هم مورد اعتراض قرار گرفت.

تاج در اینباره گفت: حتماً این موضوع را امروز پیگیری می کنم. خسارت هایی که وارد شده را هم وزارت و هم فدراسیون پیگیری می کنند و فکر می کنم به نتیجه برسد. به باشگاه میزبان تکلیف می کنم که آن کار را انجام بدهند.

در پایان نشست خبری، خبرنگار ایران ورزشی به حرف های مهدی تاج درباره مطالب این روزنامه و اتهام تشویش اذهان عمومی اعتراض کرد. تاج که قصد داشت سالن را ترک کند، در نهایت روی یکی از صندلی های سالن نشست و گفت: انتقاداتی از سازمان لیگ شده و ما دستور رسیدگی داده ایم. نحوه برخوردی که شد خوب نبود و از مبادی دیگر پیگیری می کنیم.