کد خبر : 187154 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۳ خرداد - 14:21
بارگیری کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی(ره) تا پایان خردادماه با برنامه ریزی های صورت گرفته و بکارگیری از ظرفیت بخش خصوصی، عمده کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی(ره) پایان خردادماه بارگیری خواهند شد.

نوآوران آنلاینبه گزارش روابط عمومي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت : با توجه به وجود کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) همچنین همزمانی برداشت گندم و چغندر قند در استان خوزستان، با برگزاری جلسه ای با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بندر امام خمینی (ره)، مقرر شد از توان دیگر استان ها برای حمل بار استفاده شود.

 دغاغله بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 160 هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شده که از این میزان 420 هزار تن آن حمل شده است. وی افزود : 100 هزار تن از چغندر برداشت شده نیز حمل و به استان های مقصد همچون همدان، کرمانشاه و قزوین ارسال شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل كالاي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: برای کالاهای اساسی نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد از توان و ظرفیت دیگر استان ها استفاده شود و در این راستا فرخوان داده شده است.

 دغاغله ادامه داد: روزانه به صورت میانگین 3 هزار کامیون کار خروج کالا از بندر امام خمینی (ره) را انجام می دهند که از این تعداد حدود یک هزار و 800 کامیون کار حمل کالاهای اساسی را بر عهده دارند و مابقی، جابجایی دیگر کالاها را انجام می دهند.

وی تأکید کرد: روزانه 45 هزار تن کالا از بندر امام خمینی(ره) حمل می شود که طبق هدف گذاری های صورت گرفته این رقم به 5 هزار تن در روز خواهد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالاي اذعان کرد: با تلاش مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و تصمیم های اتخاذ شده، مشکل حمل کالاهای اساسی از این بندر مرتفع خواهد شد و عمده کالاهای اساسی موجود در انبارهای بندرامام خمینی(ره) تا خردادماه به بازارهای هدف خواهد رسيد .