کد خبر : 186863 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت - 16:30
دیدگاه مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درخصوص انتخاب ویلموتس مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: حضور مارک ویلموتس در راس کادر فنی تیم ملی را به فال نیک می‌گیرم.

نوآوران آنلاین- بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم. مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم داشتند این موضوع را به صورت کاملاً مخفی پیش ببرند تا خللی در روند مذاکراتشان ایجاد نشود.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: انتخاب مارک ویلموتس را به فال نیک می‌گیرم. او در صورت مدیریت صحیح فدراسیون می‌تواند نتایج درخشانی با تیم ملی بگیرد. انتخاب سرمربی خوب تنها نیمی از ماجراست. پنجاه درصد از این قضیه به نحوه کار گرفتن از سرمربی توسط فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود.

وی درباره نحوه همکاری فدراسیون تاکید کرد: باید کمیته فنی به طور مستمر روی کار سرمربی نظارت کند. اتفاقی که در دوران کارلوس کی روش رخ نداد. ایراد را من از آقای کی روش نمی‌دیدم بلکه در قراردادش گنجانده نشده بود که باید یک تیم قوی، کار او را نظارت کند.

ذوالفقارنسب افزود: وقتی به یک مربی خارجی پول می‌دهیم باید از او هم کار بخواهیم. چنین موضوعاتی را اگر در همین قراردادش نتوانیم قرار دهیم قطعاً راه مدیریتی را اشتباه رفته ایم. در قرارداد آقای کی روش گنجانده نشده بود که شما باید روی تیم‌های پایه هم نظارت کنید. او یک ساعت هم با مربیان داخلی جلسه نگذاشت! حالا نباید همین اشتباهات را در قبال قرارداد با ویلموتس انجام دهیم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره انتقاد از نتایجی که ویلموتس در قامت مربی در تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج صورت می گیرد، اظهار داشت: کی روش هم نتایج خوبی نگرفته بود اما توانست رشد فنی ایجاد کند. ویلموتس مربی با انگیزه‌ای است و می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ایران کند.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شایعه حضور جواد نکونام به عنوان دستیار ایرانی ویلموتس تصریح کرد: این بهترین کار ممکن است. امثال جواد نکونام باید در فوتبال ملی رشد کنند و کار یاد بگیرند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود قرارداد ویلموتس حدود یک میلیون دویست هزار یورو است یادآور شد: اگر چنین رقمی باشد کاملاً معقولانه است. البته این روزها نباید هیچ ارزی را به ریال تبدیل کنیم.