کد خبر : 186089 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت - 15:12
دولت سریلانکا در صدد بازسازی آثار تخریب شده کمپین‌های مردمی برای حمایت از قربانیان و بازسازی مکان‌های تاریخی سریلانکا پس از حملات مرگبار این کشور، به دولت سریلانکا پیوستند.

نوآوران آنلاین- وزیر فرهنگ سریلانکا قول داده کلیسای کاتولیک «سنت آنتونی‌» را که در جریان بمب‌گذاری‌های عید پاک یکشنبه به شدت آسیب دیده را تعمیر کند.

دولت سریلانکا برنامه بازسازی کلیسای «سنت آنتونی» را زیر نظر کاردینال «رانجیس»، اسقف اعظم «کلمبو» آغاز خواهد کرد. «شوالیه‌های کلمبوس» که یک سازمان ائتلافی کالتولیک است اعلام کرد، ۱۰۰ هزار دلار برای بازسازی و تعمیر آسیب‌های وارده به جوامع مسیحی پس از حملات تروریستی در این کشور، اهدا خواهد کرد. کلیساهای «سنت سباستین» در «نگومبو» و کلیسای «صهیون» در «باتیکالوا» در جریان بمب‌گذاری‌های روز یکشنبه صدمه دیدند.

کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی کمپین‌های حمایتی مردمی تاکنون به رقم ناچیزی رسیده است.

یکی از حامیان این کمپین مردمی بیان کرد: «سعی داریم کمک‌های خود را به ۶۰۰ هزار پوند برسانیم تا بتوانیم به قربانیان حملات تروریستی و بازسازی کلیساهای آسیب دیده کمک کنیم. کلیسای نوتردام برای بازسازی در طول ۲۴ ساعت ۶۰۰ میلیون پوند جمع‌آوری کرد.»

پس از آن که، هفته پیش کلیسای قرون وسطی پاریس دچار آتش سوزی شد، تاجران و میلیاردهای مختلف برای کمک به بازسازی کلیسای نوتردام صف کشیدند. با این حال، پس از آنکه کارشناسان از هزینه سنگین دو تا سه میلیارد دلاری برای برای احیای این بنای تاریخی در جریان آتش‌سوزی بزرگ خبر دادند، مدیر برنامه‌های احیا و مرمت میراث تاریخی در سراسر فرانسه اعلام کرده کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای مرمت و بازسازی کلیسای نوتردام کافی نیست و تخمین‌زده می‌شود هزینه‌های آن به ۱.۱۳ تا ۲.۳ میلیارد دلار برسد.