کد خبر : 185948 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ ارديبهشت - 15:29
بیانات نماینده ولی فقیه در جمع کثیری از طلاب جامعه المصطفی (ص) در کشور گرجستان : انتظار فرج امام زمان (عج ) خود عبادت و بلکه بهترین نوع اعمال است . انتظار بعنوان یک مفهوم ذهنی و عقیده به تنهایی کافی نیست ، بلکه باید با عمل همراه باشد ، بهمین دلیل هم انتظار بهترین اعمال است . نگاه اهل بیت ( ع ) به آینده یک نگاه امیدوار کننده است .ما آینده را بسیار زیبا و امیدوار کننده می بینیم . ما معتقدیم که روزی در جهان با یک انقلاب گسترده نابسامانی ها و ناهنجاری ها برطرف می شود و دست مستکبران و ستمگران از آن قطع خواهد شد و عدالت و انصاف و محبت و صمیمیت بین انسان ها حاکمیت خواهد کرد . پس ما باید خودمان را با عمل برای آن روز آماده کنیم .

نوآوران آنلاین- امام زمان ( عج ) که بیاید و حکومت اسلامی تشکیل دهد باید با نیروهای مومن ، صالح و مخلص جهان را اداره نماید . برای مدیریت های مختلف در دوران ظهور فرشتگان از آسمان نمی آیند بلکه باید انسانهای با اخلاص و صالح در کنار امام زمان ( عج ) در آن دولت جهانی باشند .
تقوی در ادامه خاطر نشان کرد اگر همین جمعه امام زمان ( عج ) در کنار کعبه ندای ا.. اکبر سر بدهند و ظهور کنند آیا به اندازه کافی مدیر و نیروی صالح در کنار ایشان وجود دارد که ایشان را یاری نماید ؟
حوزه های علمیه در تمام سطح دنیا و کشورهای مختلف باید چنین وظیفه مهمی را بر عهده بگیرند .
قله های تشیع و مکتب اهل بیت باعث شده مکتب تشیع همچنان با نشاط در مقابل دیدگاههای دیگر عرض اندام نماید .
یکی از قله های فکری ما در تشیع غدیر است که در آن سلسله انبیاء به امامت متصل می شوند و همچنان ادامه دارد . قله دیگر عاشوراست که همیشه جامعه شیعه را با نشاط و با روحیه ضد ظلم و اندیشه آزادی و آزادبخشی تربیت می کند و قله سوم قله انتظار است . انتظار ظهور منجی که الان زنده است و روزی اذن پیدا می کند که ندای ا... اکبر سر دهد و در دنیا عدالت را فراهم می کند ، پس باید ما خودمان را برای آن روز هرچه بیشتر آماده کنیم . وظیفه ما منتظران ظهور چیست ؟ ما باید در این شرایط وظائف خودمان را بدانیم .
من با استفاده از روایات اهل بیت به چند وظیفه خودمان اشاره می کنم :
اولین وظیفه ، زمینه سازی برای ظهور است ، یعنی هر انقلابی در زمینه مناسب بروز و ظهور پیدا می کند .
ما باید تکلیف دو کلمه را در این زمینه مشخص کنیم که یک کلمه تسهیل ظهور و دیگز کلمه تعجیل ظهور و ما معمولا به تعجیل فکر می کنیم و کمتر به تسهیل ظهور می اندیشیم و روی آن کار می کنیم .
دومین وظیفه ما این است که با امام زمان ( عج ) ارتباط خود را برقرار کنیم و تقوی نماییم .
امام صادق ( ع ) سالها قبل از ولادت حضرت بقیه ا... فرمود اگر در دوران غیبت حضرت قرار گرفتید برای ظهور آن حضرت دعا بخوانید و از این طریق ارتباط خودتان را با حضرت حفظ نمایید .
وظیفه سوم ما در عصر غیبت پرهیزگاری و حسن خلق است .
وظبفه دیگر ما در ایام غیبت این است که ما نسبت به دستورات امام و امامت و نایب امام کاملا تسلیم باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم .اطاعت و تسلیم در برابر فرمانهایی که صادر شده و نایب امام از ما می خواهد .
وظیفه دیگر ما در قبال امام غایب آن است که همواره نسبت به آن حضرت اظهار محبّت و مودّت کنیم . پس بر طبق آیه قرآن باید محبت را اظهار نماییم نه اینکه در دل نگه داریم .
محبت را چگونه باید اعمال نماییم ؟ اینکه در هر روز برای سلامتی آن حضرت دعا کنیم ، دعای فرج را بخوانیم . محبت خودمان را اعمال می کنیم و فرهنگ مهدویت را نیز ترویج و تبلیغ نماییم ، بر این اساس یکی از وظائف دیگر ما دعا کردن برای ظهور است البته شرط آن این است که زمینه سازی مناسب هم بعمل آید .
در عین حال آمادگی نظامی نیز باید داشته باشیم و تاکید شده به هر اندازه که می توانید خود را آماده نمایید و آنچه ایران اسلامی انجام داده در همین راستاست وظیفه دیگر ما در این دوران پیروی از نواب عام یا ولی فقیه آن حضرت است .
به هر حال مستکبران جهان چه بخواهند چه نخواهند آمادگی برای ظهور روز به روز بیشتر و ظهور انشاا... در زمانی که خداوند مقدر نمایدبه وقوع خواهد پیوست و آنگونه که قرآن مجید وعده داده در آن زمان دیگر ظالمی وجود نخواهد داشت و بیشتر از عدالت بهره مند شئده و ظلم  و بیداد از بین خواهد رفت .