کد خبر : 185737 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين - 11:59
معاون وزير راه و شهرسازي تشريح كرد: روند بازسازي راه‌ها و ابنيه فني آسيب‌ديده از سيل بازگشايي محورهاي اصلي و فرعي و راه‌هاي روستايي آسيب‌ديده از سيل اخير، با به‌كارگيري تمام ظرفيت و امكانات ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سراسر كشور، انجام مي‌شود.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان طي گفت‌وگو با خبرنگار شبكه خبر، با بيان اين مطلب، اظهار داشت:استان لرستان از بيشترين ميزان آسيب برخوردار بوده و 50 كيلومتر از راه‌هاي استان به طور كامل تخريب شده است، همچنين 23 پل بزرگ، 224 پل، آبرو و آبنما در كل استان لرستان تخريب شده است. 

وي با بيان اين كه بالغ بر 1500 ميليارد تومان به راه‌هاي استان لرستان خسارت وارد شده است، افزود:
در حال حاضر 5 دستگاه پل خرپايي جهت نصب در محل پل‌هاي تخريب شده به استان لرستان ارسال شده است و 600 نفر نيروي راهداري با به كارگيري 497 دستگاه ماشين‌آلات از استان لرستان و ساير استان‌هاي كشور راه‌هاي مسدود را بازگشايي مي‌كنند. 
حسن‌نيا در ادامه به تخريب 4 پل مهم در استان ايلام طي سيل اخير ا شاره كرد و افزود: پل گاوميشان، ميدان خلف و وحدت‌آباد ماژين از جمله 3 پل مهم استان است،‌كه با اقدامات به موقع از تخريب كامل پل ميدان خلف جلوگيري و تردد بر روي آن برقرار شده است. 
وي در ادامه اين گفت‌وگو به وضعيت راه‌هاي استان خوزستان اشاره كرد و افزود: تا زمان كاهش سطح آب، امكان تعيين ميزان خسارت و ترميم وجود ندارد اگر جه 3 دستگاه پل خرپايي جهت نصب در محل احتمالي پل‌هاي قابل تخريب به استان ارسال شده است. 
معاون وزير راه و شهرسازي، ساخت و بازسازي راه‌هاي تخريب شده را با همكاري شركت ساخت و توسعه راه‌ها اعلام كرد و ا فزود:
در احداث راه‌ها و ابنيه فني و پل‌هاي جديد، نياز به نگاه مهندسي جديدي است تا همواره در برابر وقوع حوادث طبيعي توان مقابله داشته باشند و ميزان تخريب‌ها كاهش پيدا كند.
وي خاطرنشان كرد: كارگروه تخصصي در اين راستا تشكيل مي‌شود و با اولويت‌ راه‌هاي شرياني و اصلي و سپس راه‌هاي فرعي و احداث پل‌ها و كنارگذرها، عمليات بازسازي آغاز مي‌شود.