کد خبر : 184357 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند - 14:11
بی‌قانونی در اعلام کاندیداهای کاراته/ کاشانی: نامزدها برای لابی فرض را بر تأیید می‌گذارند! در حالیکه تنها ۴ روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته زمان باقیست، هنوز اسامی نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات اعلام نشده، در حالیکه طبق قانون، وزارت ورزش موظف است ۱۵ روز مانده به مجمع اسامی کاندیداهای نهایی را به اعضای مجمع اعلام کند.

نوآوران آنلاین- محمدرضا کاشانی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ورزش اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در انتخابات فدراسیون کاراته را به صورت یکجا اعلام نمی‌کند چرا که این موضوع می‌تواند باعث خدشه بر اعتبار یکسری از کاندیداها شود، اظهار کرد: اسامی افراد تأیید صلاحیت شده از سوی مراجع بالاتر به وزارت ورزش اعلام می‌شود و وزارت ورزش نیز پس از دریافت اسامی، آن‌ها را به ما اعلام می‌کند. بنابراین این موضوع در حوزه اختیارات وزارت ورزش نیست.

دبیر مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا باز هم اسامی افراد تأیید صلاحیت شده اعلام می‌شود یا انتخابات با حضور ۸ فرد تأیید شده برگزار می‌شود، گفت: در جریان این موضوع نیستم و اگر اسامی جدیدی اعلام کنند ما نیز سریعاً اعلام خواهیم کرد!

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها، باید ۱۵ روز مانده به برگزاری مجمع اسامی نهایی افراد تأیید شده به اطلاع اعضای مجمع برسد تا آن‌ها نیز با فرصت کافی نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنند، اما چرا با وجود فاصله کوتاه ۴ روزه تا برگزاری انتخابات هنوز اسامی نهایی کاندیداها مشخص نشده است، گفت: بله کاملاً درست است، اما این موضوع در روال عادی است! ریاست مجمع این حق را دارد که در بعضی مواقع نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کند و کارها را جلو ببرد. در انتخابات قایقرانی نیز این اتفاق افتاد و در فاصله کوتاه تا برگزاری مجمع اسامی نهایی کاندیداها اعلام شد.

کاشانی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف کاندیداهایی که هنوز نمی‌دانند تأیید یا رد می‌شوند چطور می‌خواهند در این فاصله کم با اطمینان از حضور در انتخابات با اعضای مجمع وارد رایزنی شوند، گفت: کاندیداها فرض را بر تأیید شدن می‌گذارند! ما از این موضوع اطلاع داریم که کاندیداها وارد مذاکره با اعضای مجمع شده اند. در انتخابات مجلس نیز همینطور است. کاندیداها رایزنی‌های خود را انجام می‌دهند حال تأیید شدند که هیچ اگر هم نشدند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند!

وی در پایان درباره برخی شایعات مبنی بر احتمال تعویق انتخابات کاراته گفت: در حال حاضر بنده در فدراسیون کاراته حضور دارم و مشغول ارسال دعوتنامه برای اعضای مجمع هستیم. انتخابات قطعاً در همان تاریخ اعلام شده که ۲۳ اسفند ماه است برگزار خواهد شد.