کد خبر : 184203 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند - 12:43
حضور مشروط رجبی و عاشورزاده/برخورداری در یک قدمی منچستر دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو در حالی از فردا شنبه آغاز می شود که با نظر عسگری در سه وزن دیدارهای انتخابی درون اردویی تکلیف مسافران منچستر را مشخص می کند.

نوآوران آنلاین- بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر برگزار خواهد شد و تیم ملی تکواندو ایران با عنوان سومی دوره قبل راهی این مسابقات خواهد شد.

بعد از حضور اردونیشنان تکواندو در سه رویداد جام فجر، جام باشگاههای آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی، کادر فنی تیم ملی ترکیب تیم ملی در ۵ وزن را معرفی کرد. با توجه به نتایج تکواندوکاران در این سه تورنمنت و همچنین عملکرد این تکواندوکاران در چند ماه اخیر، حضور این نفرات محتمل به نظر می‌رسید.

بر همین اساس آرمین هادی پور که بهترین وزن اولی حال حاضر کشورمان است به رقابتهای جهانی می‌رود تا نقره دو سال قبل خود را به طلا تبدیل کند. سروش احمدی هم آنقدر خوب بود که نظر کادر فنی را برای رسیدن به ترکیب اصلی جلب کند. احمدی با کسب سه مدال طلا در کیش مسافر منچستر شد. در وزن چهارم و پنجم نیز میرهاشم حسینی و امیرمحمدبخشی به ترکیب تیم ملی رسیدند و سجاد مردانی هم که با ادامه روند خوب خود همچنان سرگروه تیم ملی خواهد بود.

اما در سه وزن ترکیب تیم ملی دچار ابهام است. در وزن دوم، عملکرد خوب فرزان عاشورزاده در جام ریاست فدراسیون جهانی باعث نشد تا کادر فنی جوگیر شود، دعوت از پلنگ افکن جوان و محمد کاظمی همیشه مدعی نشان توجه مربیان به این مدعیانی است. از بین این سه نفر یک نفر جواز سفر به منچستر را کسب خواهد کرد.

در وزن ششم، مهران برخوداری که در جام ریاست فدراسیون جهانی با مبارزات خوب خود معادلات را تغییر داده بود، برای رسیدن به ترکیب تیم ملی باید با عرفان ناظمی پیکار کند. هر دو جوان با آتیه و تکنیکی هستند و هر کدام که مورد اعتماد کادر فنی قرار گیرند، توانایی رسیدن به موفقیت را دارند و کادر فنی هم از اعتماد به این جوانان ضرر نخواهد کرد.

اما معادله اصلی در وزن هفتم است. با تداوم آسیب دیدگی مهدی خدابخش و خروج از اردوی تیم ملی، علی نجفی با مبارزات خوب خود به اردو دعوت شد. او باید برای رسیدن به ترکیب تیم ملی با سعید رجبی پیکار کند. رجبی وزن بالایی دارد و همین موضوع روی عملکرد او در وزن هشتم هم تأثیر منفی گذاشته بود. او باید بیش از کیلوهای زیادی از وزن خود را برای رسیدن به وزن ۸۷- کیلوگرم کم کند و باید دید آیا توان کم کردن وزن را دارد یا خیر؟

دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو از فردا در آکادمی ملی تکواندو آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد قبل از پایان سال با برگزاری مسابقات درون اردویی ترکیب تیم ملی در سه وزن باقی مانده هم مشخص شود تا تیم با ترکیب اصلی برای حضور در یک تورنمنت بین المللی آلمان یا هلند آماده شود.