کد خبر : 184136 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند - 15:02
نگاهی به جشنواره جام‌جم جشنواره جام‌جم نقطه ضعف‌ها را نشان می‌دهد تهیه‌کننده «خیابان جام‌جم» درباره پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: با مشارکت مردم در انتخاب مجموعه‌های نمایشی، نیازسنجی رسانه‌ای اتفاق می‌افتد؛ یعنی اگر ببینیم یک مجموعه تلویزیونی مورد پسند مردم است باید ویژگی‌های آن را دریابیم و تقویت کنیم.

نوآوران آنلاین- کیوان بخشی که تهیه‌کنندگی «خیابان جام جم» که به مناسبت پنجمین جشنواره جام‌جم به روی آنتن رفته است را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره تأثیرگذاری دوره‌های قبلی این جشنواره بر کیفیت برنامه‌ها، بیان کرد: فکر می‌کنم گستره فعالیت صداوسیما به قدری وسیع است که اگر عنوان نمی‌شود به دلیل مظلومیت حوزه سیماست. در بخش تخصصی جشنواره، کارشناسان از لحاظ استاندارد برنامه‌ها را بررسی می‌کنند و این مساله به برنامه‌ساز انگیزه می‌دهد و کارش دیده می‌شود اما برای افرادی که در رده پایین‌تر قرار دارند، حالت رقابت به وجود می‌آید تا به برنامه‌ساز برتر تبدیل شوند. این رقابت در ساز و کار درون سازمانی برای برنامه‌سازان مفید است.

او بیان کرد: مردم هم مستقیماً در این جشنواره مشارکت دارند و یک کمیسیون برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این مشارکت می‌تواند نقاط ضعف مجموعه‌ای را که رأی کمتری آورده را نشان دهد و با درایت کارشناسی که اتفاق می‌افتد جبران شود.

تهیه‌کننده «خیابان جام جم» ادامه داد: وقتی فردی در جشنواره لوح تقدیر می‌گیرد و بین همکاران معرفی می‌شود، عامل انگیزشی اوست. نمی‌توان گفت چون فردی در جشنواره برگزیده شده باید امتیاز خاصی هم بگیرد؛ این در حالی است که صداوسیما نگاه ویژه‌ای به آن فرد خواهد داشت و در رزومه کاری‌اش می‌تواند مؤثر باشد.

تهیه کننده «خیابان جام جم» در ادامه به اهداف این برنامه اشاره و اظهار کرد: این برنامه خدمات و تلاش‌های ۴۰ ساله سیما را معرفی می‌کند و به مسائلی که همیشه مغفول مانده است، می‌پردازد. در واقع دست‌اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی و مجموعه‌های نمایشی علاوه بر اینکه تقدیر می‌شوند، در برنامه زنده خیابان جام جم حاضر می‌شوند و آثار خود را معرفی می‌کنند. این کار باعث می‌شود که مخاطبان با شرایط برنامه سازی آشنا شوند و هم انگیزه‌ای در بدنه نیروهای سازمان ایجاد خواهد شد زیرا می‌دانند که کارشان مورد ارزیابی بخش‌های تخصصی و مردمی قرار می‌گیرد.

بخشی در پایان گفت: نظر مردم برای ما اهمیت دارد. آقای احمدی افزادی (دبیر جشنواره) به ما گفتند که «خیابان جام‌جم» از حالت شخص محوری به برنامه محوری برود و این اتفاق هم افتاد. در واقع همه در اختیار برنامه هستند و برنامه در خدمت مردم است. تمام انرژی و ساز و کارها را به کار می‌بریم برای اینکه به نیازسنجی مخاطبان بپردازیم و مشارکت مردم را در برنامه تلویزیونی به طور مستقیم به نمایش بگذاریم.