کد خبر : 183459 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند - 19:42
خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۴ اسفند ماه گزا رشی از هفتمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ ارائه ۶ هزار پیشنهاد بودجه ای از سوی نمایندگان، مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸ و... از جمله مهمترین اخبار امروز (شنبه) چهارم اسفندماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و هفتمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

نوآوران آنلاین- جلسه علنی امروز مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس است.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس نیز گفت که مجلس از امروز در سه شیفت کاری برای بررسی بودجه تشکیل جلسه می‌دهد و جلسات بررسی بودجه تا پایان هفته جاری به صورت سه شیفت خواهد بود.

قبل از آغاز رسیدگی به لایحه بودجه ۱۳۹۸، رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله مؤمن گفت: ایشان از سابقون و یاران با وفای امام و رهبری بودند که در همه مسیر حرکت چهل ساله انقلاب با همت بلند خود از کیان انقلاب اسلامی حمایت کردند.

همچنین مهرداد لاهوتی از بررسی موضوع اجلاس ورشو در نشست فراکسیون مستقلین با حضور عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در جلسه فردا (یکشنبه) خبر داد.

اسدالله عباسی نیز از پیش بینی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: برای قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای باید شورای اقتصاد تصمیم گیری نماید، اما پیشنهاد ما برای خرید برگ سبز چای درجه یک، چهار هزار تومان و درجه دو، ۳ هزار تومان است.

مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸

بدهی ارزی شرکت‌های فنی و مهندسی فعال در خارج از کشور امهال می‌شود

دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تسهیلات بانکی می‌گیرند

آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح موظف به پرداخت مالیات شدند

۱۰ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه می‌شود

کاهش عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند

کمک هزینه مسکن کارکنان نیروهای مسلح از حقوق آنها کسر می‌شود

خرید خدمت سربازی منتفی شد

مجوز مجلس برای فروش اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرائی

سود دریافتی از سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌ها درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب می‌شود

مخالفت مجلس با اعطای سهمیه یک لیتر بنزین در روز به هر ایرانی

مخالفت مجلس با مستثنی کردن یارانه بگیرها

درآمد هدفمندی در سال آینده بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد

نحوه پرداخت کارمزد جایگاه‌داران سوخت مشخص شد

دولت موظف به حذف یارانه ثروتمندان شد

مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال آینده

مخالفت مجلس با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

***

در جریان بررسی لایحه بودجه، حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری مستند به اصل ۵۲ قانون اساسی پیشنهاد کرد مرکز پژوهش‌های مجلس در فرصت ۶ ماهه تمام قوانین پولی را احصا و کدگذاری کند تا مجلس در جریان بررسی بودجه مشغول تصویب تبصره و متن نشود.

نماینده بوشهر هم در تذکری خطاب به نمایندگان از ارائه پیشنهادات زیاد در جریان بررسی بودجه انتقاد کرد و گفت: نمایندگان زمان مجلس را برای طرح پیشنهادات مکرر هدر ندهند.

در همین رابطه سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که ۶ هزار پیشنهاد بودجه‌ای از سوی نمایندگان ارائه شده که با این روند بررسی بودجه یک ماه به طول می‌انجامد.

نمایندگان در تذکرات کتبی به مسئولان اجرایی کشور با طر ح این سوال که "آقای وزیر چرا به قیمت خودرو نظارت نمی‌کنید؟" بر موضوع رسیدگی به وضعیت بازار خودرو تاکید کردند.

امروز همچنین تعدادی از شرکت کنندگان در آزمون وکالت برای چهارمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این تجمع کنندگان خواستار افزایش ظرفیت پذیرش آزمون وکالت به ۱۲۰۰ نفر شدند.