کد خبر : 183138 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن - 13:44
جایگاه ویژه پایانه‌های مرزی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان كردستان ضمن بازديد از پايانه مرزي باشماق از نزديك در جريان عملكرد بخش هاي مختلف اين پايانه كه نقش مهمي در تبادلات تجاري بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق دارد، قرار گرفت.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر يكروزه خود به استان كردستان ضمن بازديد از پایانه مرزی باشماق، در  نشست با معاون وزير امور اقتصاد و دارايي و رئيس كل گمرك و استاندار كردستان و نماينده مردم مريوان در مجلس شوراي اسلامي تصميماتي براي توسعه و تكميل پايانه يادشده اتخاذ كردند.
براساس اين گزارش رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این سفر همچنین از عملیات اجرایی چند طرح و پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از جمله بهسازی و تعریض محور شریانی سنندج - مریوان ، قطعه اول محور شویشه سه‌راهی رزاب و پروژه تعریض و رفع نقطه پرحادثه پیچ پیچون سنندج – مریوان در کیلومتر 51 شهر سنندج بازدید نمودند.
بازدید از تونل غاران در حدفاصل جاده جدید مریوان به سنندج در 20 کیلومتری مریوان نیز از دیگر پروژهایی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از نزدیک بازدید و جهت تسریع و پیشرفت آنها دستور لازم را صادر نمودند.
دیدار و گفتگو با راهداران سخت کوش این استان بعلاوه تلاشگران بخش خصوصی مرتبط از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان بود.
شايان ذكر است در اين سفر ناصر رزاق‌منش مشاور ریاست سازمان در امور استانها و بابك طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را همراهي كردند.