کد خبر : 182697 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن - 14:55
«روما» بهترین فیلم جوایز سینمایی «بفتا» شد مراسم اعطای جوایز هفتاد و دومین دوره جوایز سینمایی «بفتا» با اعطای بیشترین جوایز به «محبوب» برگزار شد و «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» نیز برنده جوایز اصلی بهترین فیلم و کارگردانی شد.

نوآوران آنلاین- فیلم «سوگلی» به کارگردانی «سورگس لانتیموس» که در ۱۲ شاخه از جوایز بفتا نامزد ۲۰۱۹ نامزد کسب جایزه بود در نهایت موفق به کسب ۷ جایزه از این رویداد سینمایی شد.

«اولیویا کولمن» که در این فیلم نقش اصلی را بازی رده بود، جایزه بهترین بازیگر زن سال و «ریچل وایز» نیز برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن شد. «محبوب» (سوگلی) جوایز بهترین طراحی تولید، بهترین طراحی لباس و بهترین فیلمنامه اصلی را نیز به خود اختصاص داد.

«روما» شانس اصلی جوایز اسکار ۲۰۱۹ است و ۱۰ در شاخه جوایز آکادمی شانس بالایی برای کسب جوایز دارد.

در سایر شاخه‌های هفتاد و دومین دوره جوایز سینمایی بفتا، «رامی مالک» جایزه بهترین هنرپیشه مرد را برای بازی در نقش فردی مرکوری در فیلم «راپسودی بوهمی» به دست آورد و «ماهرشالا علی» نیز برای نقش آفرینی در فیلم «کتاب سبز» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل بفتا شد.

همچنین جایزه بهترین مستند آکادمی فیلم بریتانیا به «سولوی آزاد» اعطا شد و «مرد عنکبوتی» به عنوان بهترین اثر انیمشین سال شناخته شد و جایزه بهترین بهترین موسیقی فیلم نیز به فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» ساخته «بردلی کوپر» رسید.