کد خبر : 182502 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن - 19:44
سخنگوی نظامی حزب‌الله عراق: واشنگتن به ایران تجاوز کند دست‌هایش را قطع می‌کنیم سخنگوی نظامی حزب‌الله عراق به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و گفت که اگر آمریکا تصمیم بگیرد به ایران و یا سوریه حمله کند دست‌هایش را قطع خواهیم کرد.

نوآوران آنلاین- جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که به ایران و یا سوریه حمله کند دست‌هایش را قطع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ حق ندارد به تجاوز به ایران از طریق خاک عراق فکر کند افزود: پارلمان عراق باید لایحه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند.

الحسینی در ادامه گفت که با توجه به اظهارت ترامپ مأموریت جدید ارتش آمریکا روشن شد و نیروهای مقاومت از خیلی وقت پیش اهداف آمریکا را می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی اجازه ندارند که در مناطق مرزی تحرکاتی داشته باشند و همچنین نمی‌توانند به هیچ طرفی تجاوز کنند افزود: نیروهای مقاومت دلایل، گزینه‌ها و توان مقابله با نیروهای آمریکایی را دارند و بیشتر نیروهای سیاسی عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی هستند.

سخنگوی نظامی حزب الله عراق همچنین با اشاره به اینکه ملت و گروه‌های مسلح عراق سرنوشت نیروهای آمریکایی را تعیین می‌کنند افزود: ایران توانایی دفاع از خود را دارد و واشنگتن این مساله را به خوبی می‌داند.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه برای زیر نظر داشتن ایران در عراق می‌ماند، گفت: تمام چیزی که می‌خواهم این است که نظارت کنم. ما یک پایگاه غیر قابل باور و گران قیمت در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه به خوبی برای کنترل و نظارت بر نقاط مختلف منطقه پر از مشکل خاورمیانه تعبیه شده است.

ترامپ با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ایران کشوری شرور است که افراد زیادی را می‌کشد. می‌خواهیم حواس‌مان به ایران باشد، چون ایران مشکل واقعی است. بنابراین در عراق می‌مانیم تا آنها را زیر نظر داشته باشیم.

وی همچنین به تکرار موضعش درباره ارزیابی جدید سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ایران پرداخت و گفت: وقتی آنها می‌گویند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، من با آنها مخالفم. من این افراد اطلاعاتی را در اختیار دارم اما به آن معنی نیست که باید با آنها موافق باشم.