کد خبر : 182371 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن - 13:35
شفر: با پول علیه من در اینستاگرام مطلب منتشر می‌کنند! سرمربی استقلال بازهم به سوالی درباره جذب گادوین منشا، پاسخی کنایه آمیز داد.

نوآوران آنلاین- وینفرد شفر در حاشیه نشست هم اندیشی مربیان، سرپرستان و کاپیتان‌های لیگ برتری با داوران قبل از شروع نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: باشگاه‌ها، هواداران و تلویزیون باید داوران را حمایت کنند. بعضی وقت‌ها بازیکن از یک تیم محروم می‌شود و بعضی وقت‌ها یک بازیکن از یک تیم محروم نمی‌شود و این ذهنیت ایجاد می‌شود که چرا فقط از یک تیم بازیکن محروم می‌شود؟ این شغل داوران است و فدراسیون باید دستمزد بیشتری به داوران پرداخت کند. شغل بسیار سخت و مشکلی است و هر باشگاهی که می‌بازد طبیعی است که علیه داور صحبت کند و بابت همین مسائل است که باشگاه‌ها و فدراسیون باید به داوران کمک کنند. این فقط داوران نیستند که اشتباه می‌کنند و همه ما و شبکه‌های تلویزیونی نیز اشتباه می‌کنند و نباید اشتباهات تا این اندازه بزرگ شود. فدراسیون فوتبال باید هر چند وقت یک بار کلاس‌هایی برگزار کند تا آنها کنار یکدیگر فیلم بازی‌ها را ببینند، اشتباهات را مرور کنند و عملکرد خود را بررسی کنند. در دیدار ما با پدیده، یک گل زدیم و داور آفساید گرفت و ما در جریان بازی اعتراض نکردیم و بعد از مسابقه فیلم را دیدیم و به داور اعتراض کردیم. در فوتبال آلمان کمک داور ویدئویی حضور دارد و خیلی‌ها از این بابت خوشحال نیستند.

وی اضافه کرد: وقتی در فوتبال آلمان آمار عملکرد داوران را مشاهده می‌کنید، بعضی ضرر و بعضی استفاده کرده‌اند. من دیروز بازی‌های اسپانیا و ایتالیا را نگاه کردم و همه تیم‌های بازنده درباره داور منفی صحبت کردند. باید به داوران قدرت بدهیم و فدراسیون باید داوران را قوی‌تر کند. من می‌دانم که پیشینه داوری در ایران بسیار بسیار خوب است. بازی فینال المپیک و داور بازی برزیل یک ایرانی بود. شاید تیم‌های ایرانی از مسابقات کنار بروند اما داوران تا مراحل پایانی باقی می‌مانند. کسی نمی‌تواند فضای مجازی را متوقف کند. داور نباید بین دو نیمه فضای مجازی را نگاه کند تا ببیند نظر مردم چیست و باید روی بازی تمرکز کند. دست کاری کردن صفحات اینستاگرام کاری ندارد و با یک مقدار پول می‌توانید مطالب خود در اینستاگرام منتشر کنید. علیه من نیز این اتفاق می‌افتد و مطالبی منتشر می‌شود اما من فارسی بلد نیستم و نمی‌توانم بخوانم.

سرمربی استقلال درباره حقوق کم داوران در ایران گفت: داوران حقوق بهتری باید داشته باشند و مانند یک داور حرفه‌ای حقوق دریافت کنند. در فوتبال آلمان نیز این اتفاق رخ داد و این تغییر انجام شد. فدراسیون فوتبال نیز باید از طریق جلسات آموزشی، آموزش داوران را بهتر و قوی‌تر کند.

شفر درباره وضعیت ملی‌پوشان تیمش گفت: بازیکنان ملی ما روز گذشته به تمرین بازگشتند. بهتر بود که بازیکنان با قهرمانی باز می‌گشتند. فکر می‌کنم الان تیم خوبی داریم. بازی اول ما در پیش است و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. یکی از مشکلات ما مصدومیت علی کریمی است و باید تمرکز ما روی بازیکنانی باشد که اکنون در اختیار داریم. امیدوارم با یک مسابقه خوب لیگ را شروع کنیم. بازیکنان جوان زیادی داریم و باید به بازیکنان جوان نیز شانس بدهیم. هواداران همیشه یاز دوازدهم ما هستند و می‌دانند که به بازیکنان جوان برای آینده باید شانس بدهند.

وی درباره خرید پاتوسی گفت: بازی‌های زیادی از پاتوسی دیدم و عملکرد او را بررسی کردم. در آفریقای جنوبی هوا گرم است و اینجا هوا سرد. امیدوارم خیلی زود با شرایط تطبیق پیدا کند.

سرمربی استقلال درباره وضعیت منشأ، بیان کرد: درباره منشأ دیروز یک شوخی خوب انجام دادیم و امروز نمی‌توانیم تکرار کنیم.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا پاتوسی در تست پزشکی شرکت نکرده، گفت: من بعد از جلسه با دکتر نوروزی درباره پاتوسی صحبت می‌کنم. ایشان شماره یک هستند و می‌دانند که باید چه کنند.