کد خبر : 182304 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن - 14:14
واکنش کمیته داوران به دیدار پرحاشیه بسکتبال/ آبکاریان: تماشاگران فوتبالی فحاشی کردند! رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال، در خصوص حواشی و انتقادها از داوری بازی شیمیدُر و ذوب‌آهن در هفته سیزدهم لیگ‌برتر توضیح داد.

نوآوران آنلاین- ورژ آبکاریان در گفت و گو با ایسنا، درباره حواشی و درگیری‌های به وجود آمده در بازی دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شیمیدُر تهران در لیگ‌برتر بسکتبال، توضیح داد: طبق گزارش ناظر بازی یکسری از تماشاگران فوتبالی وارد سالن شده و شروع به فحاشی کرده‌اند. به همین دلیل ناظر بازی با همراهی آقای کرباسیان که نمی‌دانم در تیم ذوب‌آهن چه سمتی دارد آن‌ها را آرام و بازی را شروع کرده‌اند. متأسفانه بار دیگر این فحاشی‌ها صورت گرفته است که برای دومین بار بازی را متوقف شده است.

او افزود: به دلیل اینکه پیش از این در میزبانی‌های ذوب‌آهن چنین مسائل و حواشی وجود نداشت، تعداد نیروهای انتظامی حاضر در این سالن کم بود که با توجه به این اتفاق باید در بازی‌های دیگر از این مسائل جلوگیری کنیم. به دلیل پیشینه میزبانی‌های ذوب‌آهن فکر نمی‌کردیم این حواشی به وجود آید اما به خاطر شرایط خاص این بازی، متأسفانه چنین حواشی را به همراه داشته است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در خصوص تصمیمات نهایی در خصوص این حواشی توضیح داد: گزارش بازی امروز (شنبه) ۱۳ بهمن به دست ما رسیده و با این حال ما بررسی‌های لازم را انجام داده و به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم تا تصمیمات لازمه در این خصوص را بگیرند. همانطور که گفتم ذوب‌آهن میزبان چندین بازی بوده و این حواشی وجود نداشته است، برای اولین بار بود که این اتفاقات افتاد و باید در ادامه با دقت بیشتری عمل کنیم.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود داوری دلیل حواشی بازی شیمیدُر و ذوب‌آهن بوده است، اظهار کرد: سرداور این بازی به همراه فیلم بازی در کمیته داوران حاضر است و هر کدام از مسئولان دو باشگاه که معتقدند داوری دلیل این حواشی بوده، می‌توانند به فدراسیون آمده و فیلم بازی را از اول تا آخر ببیند. اگر بیش از سه مورد اشتباه داوری وجود داشت صحبت آن‌ها درست است. داوری در این بازی سطح قابل قبولی داشته و این حواشی تنها بخاطر ورودی تماشاگرانی بوده که برای تماشای بازی نیامده بوده‌اند.

آبکاریان تاکید کرد: جو ناسالم سالن دلیل به وجود آمدن این حاشیه‌ها شده و وقتی یک تماشاگر بدون هیچ دلیلی از دقیقه یک بازی به بازیکن ملی‌پوش ما (مهدی کامرانی) توهین و فحاشی می‌کند، این اتفاقات طبیعی است که بازیکن تحت فشار قرار بگیرد. از همه ۹ تیم حاضر در لیگ‌برتر می‌خواهم که شرایط را برای میزبانی‌های خود فراهم کنند تا در یک شرایط جوانمردانه و دوستانه از میهمان خود میزبانی کنند، این شرایط برای همه آن‌ها وجود دارد.