کد خبر : 182052 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن - 16:11
مادر خردسال‌ترین شهید انقلاب درکرمانشاه از فرزندش می‌گوید در بین شهدای انقلاب کم نیستند شهدای کم سن و سالی که پا در رکاب بزرگترهایشان برای پیروزی انقلاب مجاهدت کرده و در این راه به شهادت رسیدند. ابوالمحسن توسلی یکی از همین افراد است که خردسال‌ترین شهید انقلاب در کرمانشاه به شمار می رود.

نوآوران آنلاین- مادر شهید توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: فرزندم در بحبوحه انقلاب به شهادت رسیده است. آن زمان حکومت نظامی بود و به همین خاطر پیکر پسرم را مخفیانه به خاک سپردیم. حدوداً بعد از اینکه چهلم پسرم تمام شد، انقلاب به پیروزی رسید. خون امثال پسرم حیات آفرید. خانوادگی برای پیروزی انقلاب مبارزه کردیم و برای رسیدن به آرمان‌هایمان که همان پیروزی انقلاب اسلامی بود، مبارزه کردیم و هیچ توقعی از نظام نداریم‌.

۱۷ دی ماه روز شهادت ابوالمحسن توسلی خردسال‌ترین شهید انقلاب است. کودکی هشت ساله که با مشت‌های گره کرده به مقابله با رژیم ستم‌شاهی پرداخت و در این راه از جانش مایه گذاشت.

ابوالمحسن توسلی ساعت ۱۲ ظهر ۱۷ دی ماه ۱۳۵۷ پس از اتمام راهپیمایی علیه رژیم پهلوی در مسجد جامع کنگاور، نزدیکی شهربانی چهارراه شهدا (ناهید سابق) توسط مزدوران رژیم ستم شاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان کنگاور بود.