کد خبر : 181331 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي - 12:26
توفيق سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در احداث و بهره‌برداري از مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در نشست بازنگري طرح‌ جامع مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، بر توفيق و كسب رتبه قابل قبول در زمينه احداث و بهره‌برداري از مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي از سوي اين سازمان طي سال‌هاي اخير، تصريح كرد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در جلسه كارشناسي  كارگروه نمايندگان اعضاي مجمع عمومي  سازمان ، ضمن بررسي مفاد اصلاحيه طرح جامع مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي بين‌راهي، اظهار داشت:
اين اقدام در راستاي نظم بخشيدن و بهبود در عملكرد و بهره‌برداري از مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي به ويژه از منظر ارتقاي ايمني سفرهاي جاده‌اي، بسيار حائز اهميت و اثربخش است.
وي با اشاره به سه ويژگي مهم اين مجتمع‌ها در كشور، افزود:
پاسخگويي مناسب به نيازهاي كاربران جاده‌اي، جلوگيري از كارهاي غيرايمن و استفاده‌هاي جانبي ساير خدمات بين‌‌راهي از جمله سه ويژگي مهم است كه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با موفقيت و كسب رتبه قابل قبول در اين راستا اقدام كرده است.
براساس اين گزارش، حميدرضا شهركي ثانوي مديركل دفتر سرمايه‌گذاري و نظارت بر بهره‌برداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، گزارشي از وضعيت مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي در كشور ارايه كرد و افزود: تعداد 735 مجتمع‌ خدماتي – رفاهي در طول 8300 كيلومتر از راه‌هاي كشور به بهره‌برداري رسيده است و تعداد 435 فقره هم در حال ساخت است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 99 به بهره‌برداري برسد.
وي با بيان اين كه توسعه تيرپارك‌ها به ويژه در محورهاي ترانزيتي از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام اين سازمان است كه جهت جذب سرمايه‌گذار از طريق استان‌ها فراخوان انجام شده ، افزود:
فراخوان احداث مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي با مشاركت بخش خصوصي نيز در مسيرهاي هدف گردشگري (فرعي و روستايي) انجام پذيرفته كه اميد است هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.
شهركي ثانوي در بخش ديگري از سخنان خود نتايج بازنگري در طرح جامع مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي را بيان كرد و افزود:
عمده اصلاحات انجام شده در راستاي وظايف سازمان جهت ارائه خدمات مورد نياز در طول راه‌ها و ارتقاء ايمني مترددين و ا يجاد فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه حمل و نقل جهت بخش خصوصي است لذا باتوجه به نوع راه‌ها، تعيين فواصل احداث مجتمع‌ها در انواع راه‌ها، اجزاء و مساحت مجتمع‌ها براساس محوريت خدمات مربوطه تعيين شده و در اين زمينه با همكاري ساير سازمانهاي مسئول اين مهم انجام مي‌شود.
وي همچنين اعلام كرد: در چارچوب طرح تفصيلي و باتوجه به هماهنگي و همكاري سازمان امور اراضي 495 نقطه از اراضي ملي در محورهاي جاده‌اي كشور به تائيد كميته مكانيابي سازمان رسيده و فراخوان عمومي جهت جذب سرمايه‌گذار انجام شده است كه يكي از اقدامات بسيار مهم  و مؤثر سازمان تلقي مي‌گردد.
گفتني است در اين نشست، معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اعضاي هيأت عامل و معاونين اين سازمان و نمايندگان اعضاي اصلي مجمع حضور داشتند و نقطه‌نظرهاي راهبردي را درخصوص اصلاحيه مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي ارايه كردند.