کد خبر : 180874 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي - 15:12
تازه‌های کتاب برای کودکان ترجمه کتاب‌های «مرغابی‌ کارلینه» نوشته تیلده میشلز و «بدترین جشن تولد مار بوآ» نوشته جین ویلیس، «چه هوایی را دوست داری؟» از زهره پریرخ، «عددهای من» از علی خدایی و ترجمه انگلیسی «ماهگیر و بهار» نوشته مژگان کلهر به تازگی برای کودکان منتشر شده است.

نوآوران آنلاین- «مرغابی کارلینه» نوشته تیلده میشلز با ترجمه مهدی شهشهانی با تصویرگری لیلو فروم  در ۴۴ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۰۰۰ تومان در انتشارت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه شده است. این کتاب برای گروه سنی«ج» (۱۰ سال به بالا) مناسب است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: از وقتی کامیون‌های زباله‌بر در شهر شروع به کار کردند دیگر کسی به کارلینه آشغال جمع‌کن نیاز نداشت.

امیل به او یک مرغابی داد. مرغابی لاغر و بیمار بود، اما کارلینه از مرغابی مراقبت کرد و به او غذای خوب داد، تا این‌که یک روز همه چیز در خانه تمام شد. حتی نان و سیب‌زمینی‌هم نداشتند، اما مرغابی یک تخم گذاشت و...

همچنین کتاب «بدترین جشن تولد مار بوآ» نوشته جین ویلیس با تصویرگری تونی راس  و با ترجمه آتوسا صالحی در ۲۸ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۲۰۰ تومان برای گروه سنی «ب» (۷ سال به بالا) در انتشارات یادشده منتشر شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: امسال قرار بود جشن تولد مار بوآ بهترین جشن تولد عمرش باشد؛ شاید هم او این‌جور خیال می‌کرد. همه دوستانش را دعوت کرد. حتما همه آن‌ها برایش هدیه‌های معرکه‌ای می‌آوردند. اما از کجا معلوم؟

دیگر کتاب انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «عددهای من» از علی خدایی است که در ۳۶ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۵۰۰ تومان برای گروه سنی «الف» (۵ سال به بالا) در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در شروع این کتاب می‌خوانیم: به شکل عددها توجه کرده‌اید؟ هرکدام از آن‌ها شبیه چیزی است. مثلا عدد ۵ می‌تواند شکل سر یک مرد باشد. عدد ۹ می‌تواند به راحتی به سر یک پرنده تبدیل شود.

همچنین «چه هوایی را دوست داری؟» نوشته زهره پریرخ  است که در ۲۶ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان برای گروه سنی «الف»(۵ سال به بالا) در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در شروع کتاب آمده است: هوا آفتابی بود. گربه لابه‌لای علف‌ها بازی می‌کرد. گوسفند این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت و غلف می‌خورد.  قورباغه‌ها توی برکه شنا می‌کردند.

ابرها یواش یواش آمدند. آفتاب آرام آرام رفت. گربه به آسمان نگاه کرد و غمگین گفت: «میو میو... ابرها را نگاه کن!» گوسفند به آسمان نگاه کرد و با بی‌حوصلگی گفت «بع بع... باز این ابرها آمدند!»

چند تا قورباغه سرشان را از زیر آب آوردند بیرون و خوشحال فریاد کشیدند:« جانمی‌ جان... ابرها... ابرها آمدند!»

ترجمه کتاب «ماهیگیر و بهار» نوشته مژگان کلهر به زبان انگلیسی نیز با عنوان «The Fisherman and Spring»  با تصویرگری نازنین عباسی و سیامک مظلومی در ۳۶ صفحه با قیمت ۱۵هزار تومان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه شده است.