کد خبر : 178996 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ آذر - 13:30
انیمیشن «گل و زنبور» تولید می‌شود/ ایده‌ای برای تعامل با جهان انیمیشن کوتاه «گل و زنبور» با نگاه به تعامل فرهنگی با جهان، به کارگردانی امیرمسعود علمداری در مسیر تولید قرار گرفت.

نوآوران آنلاین- امیرمسعود علمداری که کارگردانی انیمیشن «گل و زنبور» را در دست کارگردانی دارد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این تجربه گفت: این اثر با مخاطب جهانی و برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی در مدت زمان ۷ دقیقه‌ در چهار اپیزود ساخته می شود و نگاهی به یک اتفاق ساده دارد.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌ای به قلم فاطمه داوودی از همکارانم به دستم رسید و نظرم را جلب کرد و تصمیم گرفتم تا آن را کارگردانی کنم.

علمداری با اشاره به اینکه موضوع اثر به یک اتفاق ساده اشاره دارد، توضیح داد: یک اتفاق توسط یک نقاش دیده می شود و سپس ماجراهایی در خیال او جان می‌گیرد. در هر اپیزود ماجرایی واقعی از دیدگاه‌های مختلف و مکتب‌های ادبی- هنری تعبیر می‌شود و قرار گرفتن تعابیر مختلف در کنار هم، ضمن نشان دادن نگاه‌های مختلف یا واگرایی‌های فرهنگی جهان، به همگرایی فرهنگی نیز اشاره دارد.

این نویسنده فیلمنامه گفت: امیدوارم در شرایط فعلی که کشور ما نیاز به تعامل فرهنگی با سایر کشورها دارد، طرح این دیدگاه جذاب و قابل تامل باشد.

 

وی افزود: مراحل پیش تولید این اثر تمام شده و هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد و طبق زمان‌بندی مقرر ساخت این اثر طی امسال به پایان خواهد رسید.

علمداری در پایان گفت: در تولید «گل و زنبور» از طراحی‌هایی به سبک‌های اکسپرسیونیسم، رمانتیسم و مینیاتور استفاده شده و تکنیک‌های مختلفی از جمله دوبعدی، سه بعدی، زنده و تلفیقی به کار رفته است. این اثر با شیوه انیمیشن کاغذی (پیپر) کاملا سنتی و با نقاشی‌هایی اثر دست هنرمندان تولید می‌شود.

فاطمه داوودی، مانی وطن‌دوست، علیرضا قنبری، ایمان خانچی، نوروز عباسی، راحله قاسمی نسب، از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون در این اثر همکاری داشته‌اند.