کد خبر : 178516 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر - 14:59
با فرهنگ سفر کنیم برنامه ای با موضوع معرفی مناطق گردشگری کشور همراه با فرهنگسازی درباره سفر از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نوآوران آنلاین- برنامه «با فرهنگ سفر کنیم» برنامه ای است مشاوره محور که با حضور کارشناسان گردشگری و میراث فرهنگی به معرفی مناطق گردشگری کشور و گونه های گیاهی و جانوری آن منطقه می پردازد.

این برنامه امروز به معرفی پارک ملی خارتوران اختصاص دارد. منطقه حفاظت شده توران یا خارتوران شامل سه محدوده حفاظت شده‌ است که علاوه بر منطقه حفاظت شده قسمت اعظم مساحت، پناهگاه حیات وحش در قسمتی از شرق و پارک ملی در میانه را نیز در بردارد. پارک ملی ۸ درصد، پناهگاه حیات وحش ۱۷ درصد و منطقه حفاظت شده ۷۵ درصد از کل مساحت منطقه را تشکیل می‌دهد.

خارتوران را آفریقای ایران لقب داده‌اند. ذخیره‌گاه زیست کره توران با مساحت ۱۴۷۰۶۴۰ هکتار بزرگترین ذخیره گاه زیست کره ایران است که بعد از سرنگتی آفریقا واقع در کشور تانزانیا دومین منطقه بیوسفر جهان به‌شمار می‌آید. توران پس از پناهگاه حیات وحش نایبندان در طبس لقب دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را با خود یدک می‌کشد. پارک ملی و پناهگاه حیات وحش توران با وسعت ۱۰۰۰۰۰۰ هکتار، همچنین یکی از ۱۱ ذخیره‌گاه زیست‌کره در ایران است.

علاقه مندان می توانند این برنامه را روزهای دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوند.

«با فرهنگ سفر کنیم» در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی سمیه احمدلو و با اجرا و کارشناسی مازیار شفاعتی و فرناز خندان از استادان دانشگاه و کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری تولید و پخش می شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوید.