کد خبر : 176720 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان - 18:59
تجلیل معاون مطبوعاتی از برگزیدگان چهارمین جشنواره «خزر بدون مرز» معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعداز ظهر امروز دوشنبه 28 آبان‌ماه 97 از برگزیدگان چهارمین جشنواره رسانه‌های حوزه دریای خزر، «خزر بدون مرز» تجلیل کرد.

نوآوران آنلاین- محمد سلطانی‌فر در این نشست با تاکید بر گسترش فعالیت‌های برون‌مرزی خبرنگاران و حمایت از حضور فعال رسانه‌های داخلی در عرصه‌های بین المللی گفت: توسعه دیپلماسی فرهنگی-رسانه‌ای موجب تقویت دیپلماسی عمومی می‌شود.

معاون مطبوعاتی ضمن تمجید از حضور موفق رسانه‌نگاران ایرانی در این جشنواره گفت: در سایه برپایی چنین جشنواره‌هایی شناخت و روابط بین ملت‌ها به‌نحو مطلوبی گسترش می‌یابد و استعدادهای داخلی در عرصه‌های بین المللی نیز مورد سنجش و ارزیابی حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

بنابراین گزارش، چهارمین جشنواره رسانه‌های حوزه دریای خزر، 28 و 29 شهریورماه جاری در شهر آستراخان روسیه برگزار و مجموعا 129 اثر از سوی رسانه‌نگاران کشورمان در سه بخش «معرفی کشورهای حوزه دریای خزر، انسان و دریا و خزر- سرزمین سلامتی»، به این جشنواره ارسال شد.

 اداره کل رسانه های خارجی با هدف کمک به مشارکت خبرنگاران و عکاسان داخلی کلیه آثار (مکتوب و تصویری) را پیش از ارسال به دو زبان انگلیسی و روسی ترجمه کرده بود. همایش رسانه ای کشورهای ساحلی دریای خزر هر ساله در زمینه آثار رسانه ای کشورهای پیرامون دریای خزر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در این منطقه، با حضور نمایندگان رسانه ها، مدیران رسانه‌های اجتماعی و انجمن های مردم نهاد در آستراخان روسیه برگزار می شود و با تقدیر از بهترین آثار رسانه ای مربوط به دریای خزر پایان می یابد.

مهدی آذری از رادیو گیلان؛ برنده جایزه بزرگ مسابقه «خزر بدون مرز»، نجمه جمشیدی از روزنامه قانون؛ حائز رتبه دوم در بخش «خزر - سرزمین سلامتی» و کلثوم فلاحی از پایگاه خبری مازند نومه حائز رتبه سوم در بخش «انسان و دریا» سه ایرانی برگزیده در این جشنواره بودند.