کد خبر : 176620 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان - 17:08
نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با نوآوران آنلاین: احتمال افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال جاری/ افزایش یک میلیونی نرخ سبد معیشت در شرایطی که دستمزد کارگران از سبد معاش حداقلی، حداقل دو میلیون و هشتصد هزار تومان کمتر است، ضرورت بازنگری در میزان مزد و مزایای مزدی بیشتر از همیشه احساس می‌شود؛ ولی آیا دولت و کارفرمایان به این ضرورت تمکین خواهند کرد؟!

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط ابوالفضل فتح الهی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت و گو با نوآوران آنلاین ، با بیان این که شاخص بهای تولیدات صنعتی از ابتدای سال تا کنون جهش 61 درصدی را در کشور تجربه کرده است افزود: در حال حاضر همزمان با افزایش شدید بیکاری و تورم؛ خانوارهای کارگری با دستمزد حداقل یک میلیون تومان گذران معیشت می کنند

نماینده کارگران در شورای عالی کار، با اشاره به برگزاری جلسه دستمزد از سوی شورای عالی کار گفت: بر اساس جلسه ای که از سوی کمیته دستمزد برگزار شد ؛ مقرر شد نرخ دستمزد به رقم واحدی برسد. بر این اساس که فاصله بین دستمزد و سبد معیشت خانوار تامین شود و به واحد مشخصی برسد.

وی، در ادامه با بیان این که نرخ دستمزد پیشنهادی را در شورای عالی کردم مطرح خواهیم کرد افزود: تلاش خواهیم کرد تا قسمتی از این کسری از سوی دولت و کارفرما جبران شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار،  در ادامه با اشاره به افزایش افسار گسیخته نرخ ارز در کشور اظهار داشت: شکافی که در زمینه افزایش نرخ دلار و افزایش افسار گسیخته اقلام ضروری خانوار ایجاد شد هزینه کالاهایی نظیر مسکن را افزایش داد  و همه ارکان اقتصادی کشور را دچار تلاطم کرد. در

فتح الهی در ادامه با بیان این که کارگران از تامین ضروریات و کالاهای اساسی و حیاتی خود باز مانده اند یاد آور شد: نیازهای مربوط به کالاهای اساسی را برای تامین معوق کرده ایم به آینده و یا  یا از خیر اقلام گذشته ایم .

نماینده کارگران در شورای عالی کار، با بیان این که هم اکنون کارگران در شرایط بحرانی قرار دارند یاد آور شد: هم اکنون مرحله ای که به آن رسیدیم مرحله حمایت از کارگران است تا بتوانیم مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم.  

وی ، در ادامه با بیان این که تا قبل از سال تصمیم بر این گرفته شد که نرخ دستمزد را در سال آینده ترمیم کنیم یاد آور شد: ما در سال گذشته دو میلیون و 700 هزار تومان حداقل سبد معیشت را برای کارگران در نظر گرفتیم .

فتح الهی ، با اشاره به افزایش هزینه های میانگین سبد معیشتی کارگران یاد آور شد: میانگین سبد معیشتی کارگران در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تومان است. این در حالیست که اکنون میانگین آن به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.