کد خبر : 176133 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان - 12:57
توسعه آموزش غیرمتمرکز ترافیکی دانش آموزان غرب پایتخت شهروندان به ویژه کودکان منطقه 5، از آموزش های غیر متمرکز ترافیکی که با همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه تشکیل شده، بهره مند می شوند.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، کلاس آموزشی غیر متمرکز با همکاری اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور منطقه  با تاکید برفرهنگ سازی، اهمیت و تاثیر آموزش قوانین و رفتارهای ترافیکی، در سرای محلات منطقه 5 تشکیل می شود.  
در این کلاس ها، کودکان با دریافت بسته های تشویقی، از وظایف پلیس و همیار ترافیک مطلع شده و با هدف بالا بردن آگاهی عمومی دانش آموزان منطقه، شناسایی کاربرد قوانین ترافیکی و نهادینه شدن آن در جامعه، مسابقاتی در این خصوص انجام می شود.    
محمد باقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در تاکید بر توسعه این آموزش ها گفت : فرهنگ سازی ترافیکی به ویژه برای مخاطبین کودک بسیار موثر بوده و با گسترش این گونه آموزش ها با همکاری پلیس راهور، می توان برای رسیدن به تحقق شهر پاک برنامه ریزی کرد .  
وی افزود: آموزش ها با موضوعاتی نظیر وظایف همیاران پلیس، آشنایی با علایم ترافیکی، ایمنی در حرکت خودروها، آشنایی با زمان و شیوه توقف عابرین پیاده، شناخت چراغ راهنمایی و ... بوده که پیش بینی شده تا آخر سال تحصیلی در همه مدارس منطقه، سرای محلات و خانه های کودک  اجرایی شود.