کد خبر : 176095 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان - 16:56
سخنگوی قوه قضائیه: چرا پاسخگویی برای سلبریتی‌ها سنگین است؟ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای دو مفسدی اقتصادی و صدور حکم قطعی برای یک جاسوس خبر داد.

نوآوران آنلاین- صد و سی و سومین نشست خبری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای با حضور نمایندگان رسانه های داخلی برگزار شد.

در این نشست ۹۰ دقیقه ای سخنگوی قوه قضائیه به سوالات خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پرونده های قضائی توضیحاتی را ارائه داد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از صدور احکام جدید برای مفسدان اقتصادی خبر داد و گفت: داریوش آبراهیمیان فرزند علی اکبر به اتهام فساد فی الارض به اعدام و ضبط کلیه وجوه به مبلغ ۳۵۰ملیون ریال محکوم شده است. یونس بها الدینی به عنوان مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شده است. حکم این دو نفر غیر قطعی است.

محسنی اژه ای در خصوص برخورد با متخلفان در حوزه قضایی هم گفت: از حدود ۴۰هزار قاضی و کارمند که داریم، افراد پاکدست زیاد داریم با این حال اسامی و تخلف دو قاضی اعلام شده بود که بررسی شد و این دو نفر از کار تعلیق شدند. یک مورد هم حکم قطعی صادر شده که برای حجت الله یازرلو به اتهام اخذ رشوه به ده سال حبس، سه سال انفصال، هفت میلیارد تومان رد مال و ضربه شلاق محکوم شده است. محسنی اژه ای در رابطه با پرونده واردات قطعات خودرو نیز گفت: برای هفت متخلف این پرونده کیفرخواست صادر شده است. وی همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از زلزله کرمانشاه عده ای از افراد سرشناس پول هایی را جمع آوری کردند و حساب آنها مسدود شده است، آخرین وضعیت این پرونده چیست؟ گفت: نکته اول این است که چرا برای برخی اشخاص سوال کردن سنگین است و ناراحت می شوند. ممکن است فردی برای پاسخ به سوالاتی احضار شود واین موضوع نباید سنگین باشد. محسنی اژه‌ای ادامه داد: در زمان جمع آوری این وجوه بنده اعلام کردم اگر این افراد بگویند که پولی را برای منظور مشخص جمع آوری می کنند و مردم هم به او پول بدهند و پول جمع آوری شده هم سر جای خود مصرف شود، کار درستی است و قابل شکایت نیست؛ در حال حاضربرای برخی سوال شده که این پول های جمع اوری شده کجا و صرف چه موضوعی شده است و نباید کسی از احضار شدن ناراحت شود.