کد خبر : 175988 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان - 15:43
در مراسم سالانه مجمع جهانی دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی؛ نهادهای فرهنگی مکزیک به سفیر ایران مدال افتخار دادند در مراسم سالانه مجمع جهانی دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مکزیک مدال افتخار تحت عنوان «رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی» به سفیر ایران در مکزیکوسیتی اعطا شد.

نوآوران آنلاین- مراسم سالانه  ۲۰۱۸ سازمان‌‌‌‌‌های فرهنگی مکزیک با حضور روسای دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی و شخصیت‌‌‌‌‌های سیاسی، اعضای کنگره و مجلس سنای مکزیک، نمایندگان سازمان‌‌‌‌‌های بین‌‌‌‌‌المللی و منطقه‌‌‌‌ای و همچنین تعدادی از سفرای خارجی برگزار شد. 

در این مراسم از محمدتقی حسینی، سفیر ایران در مکزیک با اعطای مدال افتخار تحت عنوان «رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی»  تجلیل به عمل آمد.

این مراسم به ابتکار مجمع جهانی دانشگاهی، شعبه مکزیک Clausterio Mundial Universario و با همکاری سازمان یونسکو، سازمان کشورهای آمریکایی، مجلس سنا و مجلس نمایندگان مکزیک، بنیاد فرهنگی کارلوس اسلیم و مراکز دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی مکزیک برگزار شد.

به انتخاب هیات برگزارکننده مراسم که متشکل از شخصیت‌‌‌‌‌‌های دانشگاهی و فرهنگی مکزیک و سازمان‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی ذیربط است، سفیر جمهوری اسلامی ایران به دلیل فعالیت‌‌‌‌های فرهنگی و دانشگاهی که در یک سال گذشته در مکزیک داشته است، شایسته دریافت «مدال افتخار رهبری برجسته فرهنگی و اجتماعی» تشخیص داده شد.

هیات رئیسه مراسم از جمله سناتور ساگراریو ریورا گالوان و خوزه آلفیو فیگروئا واسکز، رئیس مجمع جهانی دانشگاهی شعبه مکزیک و چند تن از روسای دانشگاه‌های مکزیک، مدال افتخار سفیر ایران را اعطا کردند. 

در این مراسم همچنین از 10 تن از روسای دانشگاه‌های منتخب و تعدادی از شخصیت‌‌‌‌های علمی و دانشگاهی مکزیک که در سال گذشته خدمات موثری در زمینه‌‌‌‌های علمی و فرهنگی انجام داده‌‌‌اند، با اعطای مدال افتخار و دکترای افتخاری، تقدیر شد. 

مجمع جهانی دانشگاهی، در سال ۱۹۷۷ با هدف برقراری ارتباط میان دانشگاه‌های جهان و شناسایی و تقدیر از نقش برجسته افراد در زمینه‌‌‌های علمی، فرهنگی و ورزشی تشکیل شد. این مجمع مورد حمایت سازمان‌‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی و منطقه‌‌‌ای از جمله یونسکو و سازمان کشورهای آمریکایی و همچنین بخش‌‌‌‌های دولتی و خصوصی کشورها در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در بیش از ۱۸۰ کشور جهان نمایندگی دارد. از جمله اهداف مجمع جهانی دانشگاهی که در اساسنامه آن برجسته شده است، تجلیل از زنان و مردانی است که در ساختن تاریخ و آموزش بشریت تلاش می‌‌‌‌کنند. تاکنون برخی از برندگان صلح نوبل و روسای دولت‌‌‌ها از سوی این مجمع مورد تجلیل قرار گرفته‌‌اند.