کد خبر : 175920 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان - 12:34
صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران: اربعین شکست تفکر ماتریالیستی و لیبرالی است/ استکبار همیشه تخم نفاق می‌‌‌‌پاشد امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اربعین شکست تفکر ماتریالیستی، لیبرالی و تفکر دنی گرایی است. گویی اسلام دوباره متولد شده و برکاتی دارد. مساله اربعین همان مقابله با تفکر مادی است، تفکر اشرافی‌گری که هر فردی در این کلاس ساخته می‌شود.

نوآوران آنلاین- حجت‌‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: چه رزمایشی! چه مانوری! چه همایشی! چه شکوهی! چه عظمتی و نورانیتی! چه عشقی و دربه‌دری عاشقانه‌‌ای! واقعا آنگونه که رهبری فرمودند توصیف‌‌‌‌ناپذیر است. چنین اجتماعی در دنیا از گذشته نبوده و در عصر ما هم چنین اجتماعی حاصل نمی‌‌‌‌شود. اجتماع خودجوش که رنگ معجره دارد و از عمق فطرت می‌‌‌جوشد و چنین معجزه‌‌‌‌ای را به نمایش می‌‌‌گذارد. این دلدادگی به سالار شهیدان چه می‌‌کند.

وی ادامه داد: چه حماسه‌‌‌‌ای، شوری و شعوری برای عرصه دین و دینداری و در مقابله کردن با فساد هرزگی و جلوه‌‌‌های شیطانی. از خدا تشکر می‌‌‌کنیم که خدا دل‌ها را به سمت امام حسین (ع) عاشق کرده است که در سخت‌‌‌ترین شرایط در سنین بالا، کودکان و بانوان این مسیر طولانی را بین نجف و کربلا طی می‌‌‌کنند. پروانگان جمع وجود امام حسین (ع) حرکت می‌‌‌کنند؛ این شکست تفکر ماتریالیستی، لیبرالی و تفکر دنیاگرایی است. گویی اسلام دوباره متولد شده و برکاتی دارد. مساله اربعین همان مقابله با تفکر مادی است، تفکر اشرافی‌‌گری که هر فردی در این کلاس ساخته می‌شود.

استکبار همیشه تخم نفاق می‌‌‌‌پاشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اربعین کلاس اخلاق، خودسازی، تحمل سختی‌‌ها و آموزش جبهه‌‌ای است، اظهار داشت: اربعین مانور وحدت است؛ یکی وحدت ایران و عراق که شیطنت استکبار همیشه تخم نفاق می‌‌‌‌پاشد و وحدت عراق و ایران که مشترکات زیادی دارند و هر دو حول محور ولایت و امیرالمومنین (ع) هستند. خدا برای اینها شناسنامه صادر کرده است. خدا است که به این دل‌ها خبر داده که اگر ایمان کامل شود، اختلافات کم می‌‌شود. 

وی افزود: خداوند یک ارتباط نامرئی برقرار کرده است. به غیر شیعیان، چقدر برادران اهل سنت ما به این جریان پیوستند و هر دو در مسیر عشق امام حسین (ع) وحدت نشان دادند. مسیحی‌‌‌هایی که آمده بودند و اسقف گرجستان که شرکت کرده بود، معجزه قطعی حسینی است.