کد خبر : 175851 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان - 12:53
معاون فرهنگی وزارت ارشاد: بحث "حمایت از قاچاقچیان کتاب" بی‌انصافی است معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: این‌که گفته می‌شود قاچاقچیان کتاب از حمایت دولتی برخوردار بودند بی‌انصافانه‌ است؛ رویکر ما دفاع از حقوق نویسندگان و ناشران است.

نوآوران آنلاین-

محسن جوادی در واکنش به اظهارات یکی از کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران  درباره برخورداری قاچاقچیان کتاب از حمایت دولتی و یارانه به ایسنا گفت: من از این صحبت‌ها تعجب کردم. به نظرم چنین چیزی نیست. ممکن است دوستان ما متوجه نشده‌اند این کتاب‌ها قاچاق است، زیرا ظاهرشان با کتاب‌های دیگر فرقی ندارد. این‌که تلاش دوستان ما را برای مبارزه   قاچاق کتاب نادیده می‌گیرند و می‌گویند قاچاقچیان حمایت می‌شوند، درست نیست. رویکر د ما این است که از حقوق نویسندگان و ناشران تا جایی که از دست‌مان برمی‌آید دفاع کنیم. 

او افزود:  من نمی‌توانم قبول کنم که چنین چیزی آگاهانه اتفاق افتاده باشد. ممکن است یک کتاب‌فروش و یا  ناشر اشتباهی کتابی را در نمایشگاه کتابی توزیع کرده باشد، اما به معنای این نیست که مسئولان برگزاری نمایشگاه از قاچاق کتاب حمایت کرده باشند.

معاون فرهنگی  وزارت ارشاد همچنین درباره اظهارات محمد آموزگار  ،  استان تهران، درباره استفاده قاچاقچیان کتاب از  کاغذ با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) بیان کرد: ممکن است قبل از این‌که  سیاست‌های  توزیع کاغذ  زیر نظر وزارت ارشاد قرار بگیرد، این قاچاقچیان  از جایی کاغذی آورده و کتاب‌های‌شان را چاپ کرده باشند. من انکار نمی‌کنم تخلفی صورت گرفته، اما این‌طور هم  نبوده که حمایت‌های سازمان‌یافته‌ای در کار باشد. خیلی دور از انصاف است. درباره کاغذ هم باید به جمع‌بندی‌های دقیق‌تری برسیم تا اطلاعات دقیق‌ترش منتشر شود.

محسن جوادی همچنین  اقدام‌های صورت‌گرفته برای مبارزه با قاچاق کتاب توسط اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان تهران و پلیس امنیت  را خوب ارزیابی کرد و گفت: به این موضوع بسیار امیدوار هستیم.