کد خبر : 175433 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان - 15:17
یک استاد دانشگاه در گفت و گو با نوآوران آنلاین : نهادها به دور از حزب گرایی گام بردارند/تغییر تیم اقتصادی تحولی ایجاد نمی کند در روزهای اخیر همواره این سوال به طور جدی ذهن همه مردم را به خود مشغول داشته است که سکاندار وزارت اقتصاد ، این حوزه مهم دولت چه کسی خواهد بود و تا چه اندازه توانایی حل مشکلات اقتصادی کشور را خواهد داشت . فرهاد دژپسند که سالها در بخش های مختلف اقتصاد کشور حضور داشته در صورت رای نمایندگان ، در شرایط جنگ اقتصادی بر کرسی وزارت اقتصاد تکیه خواهد زد .کارشناسان بر این باورند که موضوع این نیست که فرمانده اقتصادی کشور چه کسی است موضوع این است که راهکارهای مناسب برای بهبود روند اقتصادی هر چه سریع تر به کار گرفته شود .

نوآوران آنلاین- در همین راستا علی اکبر نیکو اقبال ، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : اقتصاد ما نیازمند تحولات بزرگ و اساسی در همه عرصه ها اعم از تولیدی ، صادرات ، کسب و کار و غیره می باشد . به عبارتی دیگر اقتصاد کشور نیازمند بسته ای جامع است تا همه مسائل اقتصادی را در بربگیرد لذا صرفا با اصلاح چند وزارتخانه این اتفاق نخواهد افتاد .

 وی اظهار داشت : برای رسیدن به این تحول عظیم نیز باید همه نهادها و ارگان های کشور به دور از هر گونه حزب گرایی و هماهنگ با یکدیگر در جهت رسیدن به منافع اقتصادی و ملی گام بردارند . چرا که اقتصاد بیمار ما نیاز به ائتلاف قوی و برگشت ناپذیری دارد که بتواند آن را درمان کند .

 نیکو اقبال عنوان کرد : با وجود قوانین و مقررات  فعلی  در اقتصاد کشور اگر تصمیمی هم درست اتخاذ گردد الزاما انجام شدنی نخواهد بود و اگر هم به مرحله اجرا برسد صرفا مقطعی خواهد بود و بعد از مدتی مجددا نابسامانی خود را نشان خواهد داد به همین دلیل  باید هرچه سریع تر نسبت به اصلاح قوانین و زیرساخت های اقتصادی گام های موثری را برداشت .