کد خبر : 175132 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر - 12:01
آیت الله خاتمی: دعوت به بریدن از نظام، عرفان قلابی است خطیب جمعه تهران با اشاره به تفاسیر نادرست از سیر و سلوک گفت: آنکه از بریدن نظام سخن می گوید و یا دعوت به بریدن از نظام می کند، بدانید عرفانش قلابی است.

نوآوران آنلاین- آیت الله احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که درباره سبک زندگی قرآنی صحبت کرد، افزود: باید مراقب باشیم به نام سیر و سلوک ما را به دام انحراف نیندازند، آنچه از سیر و سلوک مهم است بندگی خدا است.
امام جمعه این هفته تهران تاکید کرد که باید مراقب باشیم با عرفان های بدلی و قلابی ما را از عرفان اصیل و قرآنی جدا نکنند.
آیت الله خاتمی با بیا اینکه موانع مراقبت از نفس چیست که برخی در این عرصه نمی توانند از خود درست مراقبت کنند، اظهار داشت: این مساله 6 دلیل دارد که شامل تفسیر نادرست از سیر و سلوک، خودشیفتگی، تحت تاثیر جو و فضای باطل بودن، غرور و لجبازی، دوستان ناباب و غفلت است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در این خطبه در مورد عامل اول بحث می کنم. تفسیر نادرست از سیر و سلوک نه تنها فرد را به خدا نزدیک نمی کند بلکه از خدا دور می کند همانکه امروز عرفان های نوظهور و قلابی است، عرفانی که خروجی آن بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر اکرم (ص) تفسیر کرد، امیرالمومنین علی (ع) در صدر آن بود و سالار شهیدان با گفتار و رفتار آن را تبیین کرد. عرفان هایی غیر از این عرفان ها، عرفان اسلامی نیست.