کد خبر : 175129 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۲۷ مهر - 11:43
عضو پژوهشکده پولی و مالی و گفت و گو با نوآوران آنلاین : کارآمدی ارز دیجیتالی در گرو مقبولیت عمومی / ارز دیجیتالی در تثبیت نرخ ارز اثرگذاز نخواهد بود از اوایل سال جاری نوسانات نرخ ارز تمامی ابعاد اقتصادی از جمله معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است . از این رو توجه به سیاست گذاری های پولی و مدیریت ارزی نیازمند دقت بیشتری از طرف مسئولان و سیاست گذاران متخصص در این حوزه است . در این میان برخی کارشناسان درباره امکان استفاده از ارز رمزها برای تجارت خارجی و جایگزینی آن برای نقل و انتقالات بانکی نظرات مختلفی را ارائه دادند که با واکنش های متعددی رو به شد .

نوآوران آنلاین- در همین راستا کامران ندری ، عضو پژوشکده پولی و مالی در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : استفاده از ارز دیجیتالی در شرایطی می تواند کارایی و کارآمدی لازم را داشته باشد که مورد قبول و پذیرش واقع گردد .

وی افزود : مسئله مقبولیت موضوع مهمی در استفاده از این ارز می باشد چرا که اگر مقبولیت عام وجود داشته باشد می تواند به عنوان وسیله ای برای پرداخت مورد استفاده قرار گیرد .

عضو پژوشکده پولی و مالی اظهار داشت : ارز دیجیتال باید پشتوانه ای داشته باشد ، اگر در شرایط آرامش و ثبات اقتصادی  بانک مرکزی پشتیبانی از این بازار را تایید کند می توان آن را دنبال کرد ولی  در شرایط فعلی باید تمامی تمرکز خود را روی بازار خودمان بگذاریم و این نابسامانی به وجود آمده را ساماندهی کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم از این بدتر نشود

ندری ادامه داد : تنها مزیت ارز دیجیتالی امکان نقل و انتقال سریع آن می باشد و چون متعلق به هیچ کشوری نیست ، کسی نمی تواند آن ها را رصد و تراکنش های آن را مدیریت کند . سیاست گذار و یا مقام پولی باید از این نوآوری ها استقبال کند و مراقب باشد این نوآوری ها مورد سوءاستفاده سودجویان قرار نگیرد .

وی عنوان کرد : در حال حاضر بخش عمده استفاده از ارز دیجیتالی مقبولیت و پذیرش عمومی از ارز می باشد که عوامل متعددی بر ان اثر گذار است و من بعید می دانم مورد پذیرش قرار گیرد . قطعا در شرایطی که این ارز از طرف عموم پذیرش نیابد در تثبیت نرخ ارز فعلی به هیج عنوان اثر گذاری نخواهد داشت .