کد خبر : 175053 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر - 13:48
یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با نوآوران آنلاین : افزایش سود سپرده ها خلاف مقررات بانک مرکزی /برخی بانک ها به بهانه های مختلف بانک مرکزی را دور می زنند خبر ها حاکی از این است که برخی بانک های خصوصی ماه هاست که از تصمیمات و دستورات سودی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار سرپیچی کرده و درصد سود های سپرده های مشتریان خود را افزایش داده اند .

نوآوران آنلاین- در همین راستا ، ابراهیم جمیلی در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : اگر بانک ها خلاف مصوبه شورای پول و اعتبار عمل کنند قطعا باید بانک مرکزی دخالت کرده و به عنوان متخلف با آن ها برخورد نماید . زیرا بانک مرکزی مسئول نظارت بر عملکرد بانک هاست و بانک ها اجبار دارند که خارج از مصوبات شورای پول و اعتبار عمل نکنند .

وی افزود : قبلا هم شاهد این موضوع بودیم که برخی از بانک ها به بهانه های مختلف و یا به رویه های متفاوتی سعی داشتند بانک مرکزی را دور بزنند ولی باید همواره به این نکته توجه داشت که ما نیازمند برقراری نظم در شرایط فعلی هستیم و اجرای این برقراری شامل همه بخش های دولتی و خصوصی می باشد .

جمیلی ادامه داد : درست است که باید نوسانات ارزی کنترل و تورم موجود مهار گردد ولی قطعا راه حل این موضوع افزایش نرخ سود سپرده ی بانکی نیست . متأسفانه در مواقعی دیده می شود که برخی افراد با اجرای خود مختارانه طرح هایی نه تنها مشکلی را حل نمی کنند بلکه مشکلی را بر مشکلات دیگر می افزایند .

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت : حرکت نقدینگی به سمت بانک ها به هیچ عنوان کارشناسی نیست و من مخالف با اجرای این روند هستم . اگر هم قرار باشد تصمیمی در این مورد صورت بگیرد باید به طور رسمی توسط بانک مرکزی اعلام گردد نه این که بانک ها با صلاح دید خود اقدام به افزایش نرخ سپرده ها نمایند و در این افزایش سود رقابت نیز نمایند .