کد خبر : 175049 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر - 13:30
به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان پایش سلامت بانوان در خانه های سلامت شمال تهران آغاز شد ویژه برنامه های هفته سلامت بانوان ایرانی (سبا) با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه ،با شعار "حرکت، برای سلامت زنان"در شمال تهران آغاز شد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی توسلی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت : زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه نقش محوري در حفظ و ارتقاي سلامت خود واعضاي خانواده دارند وهدف از بزرگداشت هفته سلامت بانوان حفظ و ارتقاء سلامت زنان در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در دوره های مختلف زندگی، پیشگیری از بیماری ها و کاهش خطرات تهدید کننده سلامت زنان و فرهنگ سازی در خصوص توجه جامعه به سلامت زنان است.
وی افزود : در همین راستا ویژه برنامه های هفته سلامت بانوان ایرانی از 24 الی 30 مهر ماه توسط خانه های سلامت محلات 27 گانه و با شعار "حرکت، برای سلامت زنان"برگزار خواهد شد.
توسلی ضمن اشاره به فعالیتهای در دست اجرای هفته سلامت زنان در منطقه یک گفت: از جمله فعالیت های اداره سلامت در این هفته برگزاری همایش آموزشی ویژه بانوان کارمند شهرداری منطقه ،برگزاری برنامه گفتگو در بوستان قیطریه با هدف انتقال تجارب زیسته بانوان از طریق جلب مشارکت مردمی، افزایش سرمایه اجتماعی و توسعه فضاهای گفتمانی عمومی در قالب پاتوق های فرهنگی ، برپایی پایگاه سنجش سلامت بانوان آموزش، توانمند سازی و افزایش آگاهی زنان با برگزاری کلاس های آموزشی جهت شهروندان در خانه های سلامت و ایستگاه مترو تجریش است .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : شهروندان می توانند جهت اطلاع دقیق از برنامه های این هفته به خانه های سلامت در سراهای محلات مراجعه نمایند.