کد خبر : 175042 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر - 12:31
رییس پلیس راهور تهران بزرگ: برخورد با ۲۰ هزار خودروی دودزا رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ممکن است برخی افراد سودجو اقدام به فروش معاینه فنی کنند که تاکید می‌کنم، اصلا چیزی به عنوان فروش معاینه فنی خودرو وجود ندارد.

نوآوران آنلاین-سردار مهماندار در نشست خبری آغاز فاز دوم طرح ترافیک گفت: در بحث آلودگی هوا مصوبات قانونی بسیاری وجود دارد و در اختیار سازمانها و ادارات است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با متخلفان فاقد معاینه فنی که در آلودگی هوا نقش دارند به شدت برخورد می کند و هیچ اغماضی وجود ندارد.

او با اشاره به مبلغ جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: مبلغ جریمه خودروهای فاقد معاینه به ازاری هر روز تردد روزانه 50 هزار تومان است.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: در گذشته دوربین های محدوده زوج و فرد قادر به تشخیص خودروهای فاقد معاینه فنی بود اما خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته ورودی های شهر تهران مجهز به دوربین شده و قادر خواهند بود پلاک همه خودروهای فاقد معاینه فنی رصد و به پلیس ارسال می شود و برخورد و اعمال قانون با آنها صورت می گیرد.

وی با تاکید براینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی حتما باید پرداخت شود و قابل اغماض نیست گفت: همه خودروهای صفر تا چهارسال نیاز به معاینه فنی ندارند اما پس از آن هر سال باید برای معاینه فنی اقدام کنند اما خواهش ما این است که حتی خودروهای صفر هم معاینه فنی باید انجام دهند و مالکان نسبت به معاینه فنی مانند بیمه خودرو حساس باشند.

مهماندار با اشاره به نظارت های پلیس بر خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: یکی از راههای برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق ماموران و مشاهده عینی است خودروهایی که دودزا باشند اما معاینه فنی داشته باشند از لحظه توقیف توسط پلیس معاینه فنی آنها فاقد اعتبار است. همچنین خودروهای سیار خودروها را کنترل کرده و خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد سودجو اقدام به فروش معاینه فنی کنند که تاکید می کنم  اصلا چیزی به عنوان فروش معاینه فنی خودرو وجود ندارد.

مهماندار ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیون ثبت تخلف معاینه فنی صورت گرفته و البته این به معنی این نیست که یک میلیون خودرو جریمه شدند بلکه ممکن است برخی خودروها چندبار جریمه شده باشند. همچنین در این مدت برخورد با 20 هزار خودروی دودزا صورت گرفته است.