کد خبر : 175039 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر - 12:11
یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با نوآوران آنلاین : توافق در کنار مذاکره با طرف های خارجی احمد شیرزاد گفت : گاهی تأخیر در مسئله CFT را به پای مخالفت های عوامل دلواپس می گذارند و گاهی نیز ممکن است بخشی از آن مصلحت سنجی هایی باشد که توسط سران کشور سنجیده شده و تأخیرهایی برای گرفتن تعهدات می باشد .

نوآوران آنلاین- احمد شیرزاد در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : باید همواره به این نکته توجه داشت که ممکن است  در سطح حکومتی توافقی ضمنی با  فرایند  CFT وجود داشته باشد ولی همواره بدان تأکید می شود که توافق در کنار مذاکره با طرف های خارجی پیش رود و به صورت ناگهانی با کل فرایند موافقت نگردد .

وی افزود : باید در ازای پیوستن به این فرایند بین المللی تضمین های لازم در ازای بهره مندی از امتیازات و نتایج آن وجود داشته باشد و به نحوی نباشد که پیوستن به CFT به عنوان اهرمی علیه ما صورت پذیرد .

شیرزاد ادامه داد : طبیعتا مسئولان سیاسی و بین المللی ما باید چانه زنی های خود را در  زمینه CFT داشته باشند تا منافع ملی ایران به طور کامل حفظ گردد .

این کارشناس سیاسی اظهار داشت : باید این واقعیت را بپذیریم که مصلحت در این است که این فرایند را بدین گونه بپذیریم که طرف متقابل نیز تعهدات متناظر با آن را پذیرفته باشد در این صورت شورای نگهبان و سایر نهاد ها نیز به موقع کار خود را انجام خواهند داد . گاهی این مسئله را به پای مخالفت های عوامل دلواپس می گذارند و گاهی نیز ممکن است بخشی از آن مصلحت سنجی هایی باشد که توسط سران کشور سنجیده شده و تأخیرهایی برای گرفتن تعهدات می باشد  .