کد خبر : 174981 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر - 14:52
یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با نوآوران آنلاین : ابزارهای ایران هراسی از دست جریان تندرو خارج خواهد شد / بین ایران و جامعه بین المللی اعتمادی وجود ندارد در پی صحبت های یک مقام ویژه اقدام مالی مبنی بر این که ایرا ن فعلا از لیست سیاه خارج نمی شود ، برخی کارشناسان این موضوع را کارشکنی در FATF قلمداد کردند و برخی نیز اظهار داشتند باید به دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد کرده و اجازه دهیم اعتمادسازی شکل بگیرد .

نوآوران آنلاین- در همین راستا علی تاجرنیا ، در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : باید به این نکته توجه  اشت که به دلیل سابقه رفتارهای گذشته درمجموعه تعاملی که ما در دنیا داشتیم یک نوع بی اعتمادی بین ایران  و جامعه بین المللی اتفاق افتاده است .

وی افزود : در این میان نیز کشورهایی که رفتار معاهدانه با جمهوری اسلامی دارند و عمدتا تحت تأثیر کشورهای مثلث امریکا ، اسرائیل و عربستان هستند ، تمام تلاش خود را می کنند تا بازسازی اعتماد شکل نگیرد و برخی از مجامع رسمی و نیمه رسمی کشور ما نیز با اظهار نظر ها ، موضع گیری ها و رفتارهایی که صورت می گیرد عملا به این افراد پاس گل می دهند .

تاجرنیا اظهار داشت  : اگر ما به دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد نماییم و اجازه دهیم در دراز مدت اعتماد سازی شود و در مقابل رفتارهای تندی که به ناحق علیه جمهوری اسلامی صورت می گیرد خویشتن داری عاقلانه داشته باشیم بدون شک ابزار ایران هراسی و فشار به ایران را از دست جریان های تند رو خارج خواهیم کرد .

این کارشناس سیاسی با اظهار تأسف گفت : در حال حاضر عوامل خارجی استراتژی را دنبال می کنند که ضربه ای را از لحاظ بین المللی بر کشور وارد نمایند و در داخل کشور نیز رفتارهای تند متقابلی صورت می گیرد و این فضا را تندتر می کند . درست است که ما باید عزت مدارانه در حوزه بین الملل رفتار کنیم اما باید نهایته ما خروجی رفتارهایمان را مشاهده نماییم . در شرایطی که  جامعه بین الملل نسبت به ایران مشکلاتی را دارد ، نیازمند خویشتن داری و گذر زمان هستیم .