کد خبر : 174882 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر - 14:45
عضو پژوهشکده پولی و بانکی در گفت و گو با نوآوران آنلاین : حداکثر قیمت ارز 11000 تومان است / افزایش نرخ ارز ناشی از هیجانات روانی است تغییرات نرخ ارز از ابتدای سال جاری بخش های داخلی و خارجی اقتصاد ، از واردات و صادرات گرفته تا ترازهای تجاری و پرداخت کشور را تحت تاثیر قرار داده است . پس از التهابات و نوساانات اخیر در بازار ارز ، از ابتدای هفته جاری نرخ ارز در بازار ، روندی نزولی به خود گرفته است . کارشناسان معتقدند که این التهابات ناشی از هیجانات روانی است و انتظار می رود نرخ ارز باز هم با کاهش بیشتری همراه باشد .

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط کامران ندری درگفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : قیمت ارز در شرایط فعلی و با لحاظ تمامی تحریم ها نمی تواند بالاتر از کانال 11000 تومان برود .

وی افزود : افزایش نرخ ارز در هفته های گذشته ناشی از هیجانات و التهابات بازار بود و طبیعی است که در شرایط فعلی که تا حدودی این هیجانات فروکش کرده  و نرخ ارز روندی کاهشی به خود بگیرد مگر اینکه دوباره هیجانات داخلی و یا خارجی به این التهابات دامن بزند و باعث افزایش قیمت ها در این بازار گردد .

ندری ادامه داد : بانک مرکزی نیز در چند ماهه اخیر دچار بی تصمیمی و تزلزل در تصمیم گیری بود ولی به نظر می رسد که مسئولان جدید بانک مرکزی به جمع بندی خوبی برای ثبات بازار ارز رسیده اند و تصمیمات اثر بخشی را اتخاذ خواهند کرد و برای این که نرخ ارز افزایش پیدا نکند مداخلات محدودی را در بازار انجام می دهند .

عضو پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت : من معتقدم بازار ارز درحال حرکت به سمت ثبات می باشد ، زیرا تا به امروز  امریکا تمام تلاش خود را کرده تا صادرات نفتی ما به نقطه صفر برسد ولی برای همه مشخص شد که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد .