کد خبر : 174807 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر - 16:11
آماده باش نیروهای لایروبی در رودخانه های شمال تهران نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه یک با هدف پاکسازی رودخانه ها در گروه های چند نفره، آماده خدمات رسانی و لایروبی روزانه مسیل های شمال تهران هستند

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک عبدا.. پرویزی رییس اداره مسیلها  و قنوات شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : با توجه به بارش های اخیر و افزایش حجم آب در رودخانه ها به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری ،  بیش از 42 هزار متر طول از رودخانه های  شمال تهران در 11 مسیل و کانال های درجه یک با عرض بیش از 4 متر ، روزانه پاکسازی و لایروبی می شوند.
وی افزود: طبق برنامه زمان بندی ابلاغی روزانه در دو شیفت صبح و عصر لایروبی و پاکسازی مسیل ها و حوضچه های رسوبگیر انجام می شود و یک اکیپ فعال نیز برای مواقع بحران وارد عمل شده و در کنار سایر گروه ها اقدام به پاکسازی مسیل ها می کند.
پرویزی افزود: بیش از 12 حوضچه رسوبگیر در مسیل ها قرار دارد که عملیات لایروبی آنها با استفاده از تجهیزات کامل از هفته آینده آغاز می شود.
این مقام مسئول از شهروندان خواست با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهپایه بودن منطقه یک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگی ها، وسایل نقلیه خود را در مجاورت مکان های خطرساز از جمله مسیر کوه و زیر درختان پارک ننموده و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری نموده که موجب گرفتگی جریان آب نشود .