کد خبر : 174734 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر - 16:38
یک کارشناس مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری ، تحلیلی نوآوران تشریح کرد: افزایش تقاضا قیمت مسکن را نجومی کرد/ تداوم التهاب خرید تا پایان سال جاری بازار مسکن همزمان با افزایش قیمت ارز طی ماه های اخیر با تحولات محسوسی روبه رو شده است.عده ای می گویند خروج مسکن از رکودآغاز شده است، عده ای نیز این موضوع را تائید نمی کنند. در این شرایط زمانی که نرخ ارز افزایش یابد، افراد برای حفظ دارایی هایشان به بازار‌های دیگر مثل بازار سرمایه یا بازار مسکن روی می‌آورند، این باعث افزایش تقاضا می‌شود که در نتیجه آن قیمت‌های هم افزایش می‌یابد.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط محمد عدالتخواه کارشناس حوزه مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نوآوران ، با اشاره به افزایش قیمت مسکن به تبع افزایش 100 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در بازار اظهار داشت : افزایش قیمت مصالح با توجه به این که تمامی قیمت مسکن را پوسشش نمی دهد بنابراین نمی تواند تاثیر مستقیمی در افزایش قیمت مسکن در بازار بگذارد.

وی در ادامه یاد آور شد: در کلان شهرهایی نظیر تهران 70 درصد قیمت ملک بستگی به زمین دارد. از این رو حتی اگر مصالح گران شده باشد نباید تاثیر بالایی در قیمت مسکن بگذارد.

عدالتخواه، با بیان این که افزایش قیمت مسکن عمدتا ارتباطی به مصالح ساختمانی ندارد یاد آور شد: دلار از ابتدای سال جاری روندی افزایش پیدا کرده است در نتیجه همین مسئله منجر به کاهش ارزش پول ملی در کشور شده است.

این کارشناس بازار مسکن ، یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را در بازار متاثر از افزایش تقاضا به تبع کاهش ارزش پول ملی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از متقاضیان بازار مسکن مصرف کننده صرف نیستند چرا که مصرف کننده اصلی نقدینگی لازم را برای خرید ملک ندارند.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در شرایط فعلی افراد برای این که ارزش دارایی های خود را از دست ندهند چندین خانه می خرند.همچنین در این شرایط بانکها نیز برای حفظ دارایی های خود بخشی از سرمایه های خود را برای خرید ملک در نظر گرفته اند.

عدالتخواه یاد آور شد: در شرایط کنونی با توجه به این که خانه های خالی مازاد مسکن داریم . بنابراین بی ارزش شدن پول ملی موجب شده است که مردم هجوم بیاورند به سمت خرید خانه در نتیجه همین مسئله قیمت را در بازار مسکن نجومی کرده است.

وی در ادامه با بیان این که نمی توان پیش بینی دقیقی از قیمت مسکن تا پایان سال جاری داشت افزود: با توجه به این که سیاست های دولت دائما در حال تغییر است از این رو پیش بینی ها در بازار مسکن نسبی می شود. در صورتی که فشار تحریم ها اثر گذار باشد قیمت ملک در بازار نجومی می شود.