کد خبر : 174717 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر - 14:58
محمد کشتی آرای در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نوآوران : تب تند ارز بازار سکه و طلا را ملتهب می کند/ بازار غیر قابل پیش بینی است از اوایل سال جاری بازار طلا و سکه همواره روزهای ملتهبی را پشت سر گذاشته است . کارشناسان معتقدند نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه ناشی از نوسانات قیمت ارز می باشد . با وجود این کهتاکنون سیاست های بسیاری برای مهار نرخ ارز و طلا در پیش گرفته شده است ، اما هیچ یک از این سیاست ها توانایی مهار این افزایش نجومی و یا کاهش ناگهانی قیمت ها را نداشتند . هفته گذشته نیز بازار طلا و سکه مجددا روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشت و قیمت ها در این بازار روندی صعودی به خود گرفت . اما امروز خوشبختانه بازار طلا با کاهش جزئی قیمت ها و برقراری ثبات نسبی مواجه شد.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط محمد کشتی آرای عضو هیئت مدیره  اتحادیه طلا و سکه در گفت و گو با پایگاه خبری ، تحلیلی نوآوران گفت :  هفته گذشته بازار طلا و سکه روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشت .  ولی خوشبختانه امروز شاهد ثبات نسبی در این  بازار بودیم .

وی افزود: هفته گذشته قیمت ها در بازار طلا و سکه با روند صعودی مواجه بودند ولی امروز علی رغم افزایش قیمت جهانی طلا ،  قیمت ها در بازار داخل همچنان ثابت ماند .

کشتی آرای ادامه داد :  البته باید به این نکته توجه داشت که التهابات در بازار طلا و سکه همواره ناشی از نوسانات ارزی بوده است . بدین صورت که هر نوع افزایش و یا کاهش نرخ ارز که اتفاق بیفتد به طور مستقیم در بازار طلا و سکه تأثیر گذار خواهد بود .

عضو هیئت مدیره  اتحادیه طلا و سکه اظهار داشت : نوسانات نرخ ارز و تأثیری پذیری بازار طلا و سکه از این نوسان موضوعی است که  همواره وجود داشته است . گاهی این نوسانات شدت بیشتری می یابد و منجر به بالا رفتن قیمت ها در این بازار می شود و گاهی نیز بالعکس روند نزولی به خود می گیرد . از این رو این موضوع به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست چرا که نمی توان تعیین کرد قرار است فردا چه اتفاقی در این بازار رخ دهد .