کد خبر : 174628 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر - 15:10
سردار مهری مطرح کرد: ضرورت نصب شش هزار دوربین در جاده‌ها رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: سامانه‌های هوشمند نقش ویژه‌ای درکاهش تخلفات و حوادث جاده‌ای دارند.

نوآوران آنلاین-سردار تقی مهری درخصوص ضرورت استفاده از تجهیزات هوشمند و پیشرفته در جاده‌‌ها و معابر بین شهری گفت: در تمامی دنیا برای کنترل رفت وآمدها و ترددها از سامانه‌‌‌های هوشمند استفاده می‌‌شود بنابراین اگر به دنبال کنترل رفتار رانندگان و در همین راستا کاهش تخلفات در سطح جاده ها هستیم، باید سامانه‌‌‌های کنترلی در سطح جاده‌‌ها افزایش پیدا کند؛ به ویژه سامانه‌‌های هوشمند که نقش ویژه‌‌‌ای در کاهش تخلفات و حوادث جاده‌‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته اقدامات موثر و قابل قبولی درخصوص هوشمندسازی جاده‌‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با عملکرد مناسب وزارت راه بیش از هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌‌ها نصب شده که بیش از هزار و ۳۰۰ دوربین به بهره‌‌برداری رسیده است، امیدواریم دوربین‌‌ها در سایر نقاط جاده‌های کشور نصب شود.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پیشنهاد می‌‌شود که برای کاهش میزان تصادفات و سوانح جاده‌ای و البته رصد تخلفات راننده‌ها حداقل باید شش هزار دوربین در جاده‌‌های کشور نصب شود.